Pratar me hästen?

Sv: Pratar me hästen?

Det är väldigt roligt :D :angel:

Jag brukar iof. inte vara banpersonal men ibland går man ju banan när andra rider, speciellt ponnyryttarna är kul ;)

Berömmer efter varje hinder, berömmer nog mig själv lika mkt som hästen...:o

Jag pratar mest till hästen, upppiggande ord och naturligtvis när han e duuuuuktig!! ;)

mkt klappar och lite olika sorters beröm, ibland kan det bli gôtt mos, tjusigt, eller bara bra....

Jag småpratar en hel del mellan hindrerna, och självklart blir det en hel del "Gooood boooy" när pållen är duktig.
När hästen behöver skärpa till sig lite eller tvekar hojtar jag ofta "GET!" och då vet de att det är en varning...;)
Har hojtat "GET!" innan ett hinder hemma i sverige på lektion och folk kollade på mig som jag var helgalen! :o Här är det däremot rätt så normalt...

Ja. LenaH pratar med mig hela tiden. Ni ska bara veta hur tråkigt det är att höra på hennes pladder hela jäkla tiden.

Jag snackar ocksa engelska med mina hastar, sa nar jag kommer till Sverige blir det liksom helt naturligt att fortsatta med engelskan, aven om jag rider svenska hastar. Folk brukar titta konstigt pa mej ocksa!!

Jag pratar med hasten hela tiden, aven i annan ridning an terrangen.
Det bli mycket "good boy/girl", jag rider en hel del hetisar sa det blir mycket "easy", "steady", "slooooow"...
Framfor hinder blir det en hel del "up" eller "cmup= come up".

Blir jag arg over nagonting kan det bli en hel del svordomar och dyligt.

Först måste man tagga upp honom "lite" innan!. Med "Ja, kom igen då!" "Ja, ja, ja, ja, ja!" "Duktig kille". Förhoppningsvis så mosar han inte startern.... :devil: Sen pratar jag med honom hela tiden, enda tills vi e i mål! Det tycker han e skitkul! Och så springer han fortare, vet vad som gäller!:bump: :banana:

Jag måste erkänna att jag kan vara rätt så ful i mun ibland...
Fick min hopptränare att bryta ihop av skratt härom veckan när min häst bröt ut framför ett hinder och jag jag muttrade halvhögt "motherf#cker!"...:angel:

Ja det händer. Brukar ju då inte vråla men blir jag glad så berättar jag gjärna dte för henne. Sen så pratar jag med mig själv oxå. (inrte röst) Inte attack rida inte atack rida ungefär.;)

Pratar hela tiden med hästen och klappar när han har gjort något bra. Har ofta hunden med så jag pratar med honom med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 583
Senast: morgaine
·
L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 756
Senast: förvirrad
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat