Praktiska tips när vi nu utvidgar vår flock?

Sv: Praktiska tips när vi nu utvidgar vår flock?

Vi har båda två välbetalda arbeten och båda jobbar 5 min hemifrån. Vi arbetar skift och har oftast bra tider. När det kör ihop sig löser vi det givetvis alltid. Vi är vuxna och livserfarna, ekonomiska och bred vana av djur (har häst också ska tillägga så tiden lägger vi ner på våra djur).

... Så nej, vi är varken arbetslösa eller sjukpensionärer ....

Hade vi inte varit beredda på att få arbeta mycket med våra hundar, hade vi inte antagit oss denna blandras, som kommer att kräva oerhört mycket motion och stimulans. Detta har vi förberett oss på. Vi är två personer, så ingen av oss kommer att lämnas någon längre tid ensam med ansvar för fyra hundar. Vi är beredda .... och glada för det :D

Som jag skrev så är det våra bästa vänner som har dessa hundar. Inga uppfödare idag. Vi har som sagt var tingat dessa två så att de båda kommer till oss är självklart.

Som du säger är det en viktig tanke att ge hundarna egentid. Vi kommer t ex att dela upp träningen på hundklubben just därför, en viktig tanke

Sv: Praktiska tips när vi nu utvidgar vår flock?

Tack för tipsen!

Mycket av det du skriver genomsyrar vad de flesta sagt som vi pratat med, som har stor vana av valpar och valpar tillsammans med en etablerad flock. Så vi har förstått att detta är en viktig tes. Detta kommer vi att lägga stor tungtvikt på. Tack igen!

Det kommer att bli en utmaning att få alla hundar att verka som individ och team tillsammans med oss som flockledare och samtidigt som team i mellan varandra ute på fjällturer och vandringar, som ibland kan vara oerhört krävande både för oss och hundar. Det som känns spännande är att vi nu kan utveckla våra vandringar i form av svårighet och längd. Dessa två hundar har mycket goda förutsättningar för detta. Min terrier JR hänger med på det mesta, men är trots allt ingen tvättäkta fjällhund. Vår pomeranien har ännu lägre gräns bereoende på framkomligheten, men ack så tuff den lilla rackaren är :angel:

Tack tack tack!

Liknande trådar

Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 187
Övr. Hund Jag behöver lite hundtips från er på Bukefalos. Har fyra stycken hundar. Och eftersom jag bor i Norge per dags datum följer våra...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Diplomaten
·
Övr. Hund Jag och min sambo bestämde oss under veckan; att det nu var dags för hela stora flocken att ge sig ut på en gemensam fjälltur. Vi bor så...
2
Svar
37
· Visningar
2 691
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V