Praktiska saker kring avlivning

Glimfeather

Trådstartare
Jag ska avliva mitt lilla fullblod på fredag och undar ett par saker.

Ska man avregistrera hästen på något sätt? Så att hon inte längre finns med i register etc.

Passet ska skickas in? Till SGC?

Är det något mer som ska göras? Papper som ska skickas någonstans?

Har aldrig varit med om detta innan och har ingen annan att fråga.

Sv: Praktiska saker kring avlivning

När vi fick ta bort vårt fullblod så skickade vi in passet till SG och meddelade att hästen var avlivad (datum) då blir den automatiskt "avregistrerad".

Beklagar att du måste ta bort din häst . Du ska skicka in passet till SGC + en lapp med datum för avlivningen eller kopia på kvittot.Så blir det infört i deras register.Det är allt du behöver göra.Jag skickade in min hästs pass när allt var klart med försäkringsbolag och ersättning därifrån.

Tycker synd om dig som måste avliva din älskling.. Vad har hänt?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2