Praktikplats

C

Clariza

Är det någon som har tips på bra praktikplatser i Sverige? Jag har varit inne på HYNs hemsida och sökt lite men det är så svårt att veta vilka ställen som är bra.

Jag går just nu en hästutbildning i Norge som kan jämföras med naturbruks-/ridgymnasium i Sverige och vill praktisera nästa år för att söka Hippologprogrammet till hösten -10.

Jag vill helst vara på ett ställe där man får rida mycket och gärna olika typer av hästar. Skulle vara bra om man kunde få ta lektioner och tävla också. Sedan vill jag även få mer erfarenhet av häst- och stallskötsel så att jag kan ta hästskötardiplomet.

Om det är någon som har något tips så skulle jag vara evigt tacksam :)

Sv: Praktikplats

Hej!

Jag tror att ett tips kan vara att undvika ridskolorna. Där har hästarna oftast så mycket att göra att en praktikant får vara väldigt glad om den får rida alls.

Du har ingen gammal tränare eller så som har stall? Man brukar kunna få mer "förmåner" om man känner den som har stället/den vet vem man är.

Bra ställen kan jag inte tipsa om, tyvärr.. (Det omvända däremot)..

/ Lavinia

Sv: Praktikplats

Gärna i Uppsala eller Stockholmsområdet, men jag kan tänka mig att jobba i hela Sverige om det är på ett bra stall :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 100
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 211
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna