praktik utomlands

S

szanna

börjar allvarligt fundera på att praktisera i USA ett halvår kanske om jag inte kommer in på det som jag vill.
men hur fixar man bostad och sånt i USA? gärna så billigt som möjligt!
någon som har någon erfarenhet av att praktisera utomlands?
tack på förhand

Sv: praktik utomlands

Jag och en kompis var nära på att åka till White Stallion Ranch i Texas, USA nu i sommar (10 veckor). Då genom skolans praktik (APU), det var genom skolan som vi hittade stället. Men nu har vi valt iallafall att åka till Toronto Zoo i Kanada och praktisera, även de genom kontakter från skolan.

På alla ställen vi sökt praktikplats på (Naturreservat i Sydafrika, Park i Nya Zeeland, Naturreservat i Peru, D.R och Brasilien samt WSR i USA och Toronto Zoo) har boende arangerats på plats, det skiljer ganska rejält i pris vart det är du ska. Men nu dit vi ska får vi inackordera oss hos en familj där mannen jobbar på zoo:et.

Räkna inte med att tjäna några pengar bara, däremot till att kosta!

Ett tips: Sök stipendier.

Senast ändrad av en moderator:

Var hittar man såna platser egentligen?
Finns det någon bra sida för hästjobb/praktik utomlands?

Ingen aning, jag har hittat alla våra platser genom skolan och kontakter..

Söka på någon internetsida?

Här är iallafall WSR hemsida om ni vill kika: www.wsranch.com

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inte så stor koll på hur praktik regleras i USA..vad jag misstänker kan bli svårt är att få visum i ett halvår såvida du inte är au pair eller pluggar? Ett vanligt turist visum räcker i 90 dagar, men det kanske finns speciella visum regler för praktik plats? Mitt råd till dig, om du nu inte redan gjort det, är att kolla upp detta innan du bekymrar dig om bostad. :)

nej nej. inte räknat med någon inkomst...

men du vet inte hur man söker stipendier och sånt för utlandspraktik?

Varfor praktikera nar du kan fa ett hastskotarjobb och tjena pengar?
De flesta stall har bostad pa garden, eller i narheten som de betalar for. Du kanske far dela med nagon annan som ocksa jobbar pa samma stalle.
Nu under varen ar det hopptavlingar i Florida, under januari-februari har du aven tavlingar i sodra Kalifornien.
Hastjobb kan du soka pa www.equistaff.com

Jag har fler lankar, men jag har dem uppskrivna i ett block som jahg for tillfallet inte kan hitta.

Varfor just USA?
Det finns flera bra jobb i resten av varlden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur