Präfectus** och Asferg Cyklo

Jfrelin

Trådstartare
Min häst har Präfectus** som mormors far, men jag har inte hittat så mycket info om honom, förutom stam och bild som finns på allbreed. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om honom och om det är samma Präfectus** som finns i Ankys Bonfires stam.

Asferg Cyklo skulle jag också vilja veta lite mer om, gärna se bilder på. Han finns ju en bit bak i Guinness stam, som är min hästs pappa.

Sv: Präfectus** och Asferg Cyklo

Jag känner bara till en Präfectus xx, som tjänstgjorde i Västtyskland, så det bör ju vara samma hingst. Kan förstås inte svära på det ;)

Vad gäller Asferg Cyklo så har jag abbonemang på HesteData och kollade upp honom. Det finns tyvärr inga bilder, men t ex indextal över hans förvärvning, samtliga reggade avkommor (över 400) och tävlande avkommor (en väääldigt lång lista).

Du vet kanske redan vad som finns där om din häst, om inte så kan jag kolla.

Det är den Präfectus, det måste det vara. Min hästs mamma är trakhener köpt från Tyskland, Caprimond- Präfectus**.

Vad gäller Asferg Cyklo så saknar jag stam på honom i fjärde led, alltså mammas mormors föräldrar.

Min häst stam finns här Kathmandu

Jag har dubbel kollat stamtavlan jag har på honom i Allbreed och mig veterligen så stämmer den bra men ett proffs som du kanske hittar några fel :D

Förresten.... i HesteData, finns det bilder på stona i Guinness stam där? Det skulle jag jättegärna vilja få tag på.

Präfectus xx morfar Major Portion xx finns även bakom mödernet på Richmond Park.

Intressant stam! Nog finns det en liten gemensam gen med min C ;) (via Hutten, far till Humboldt).

HesteData har tyvärr inte ännu lagt in bilder på hästar trots att det står att avelsförbundet ska få möjlighet att lägga in bilder under 2004 :mad: Tidigare stod det att bilderna skulle läggas in under 2003... C:s mamma är född i Danmark, det är därför jag har abbonemanget, och jag längtar verkligen efter att få se bild på hennes anfäder!

Ingen som har bild på Abglanz-Sohn DH 109?

Jag ska kolla arkivet men nu måste jag rusa iväg. På återhörande

Har du sparat den bilden på Asferg? Får inte upp den.

Fyller i mer stam om min kompis har mera.

Åsa

vet du om han var skimmel eller fux?

Hrm, jag har både skimmel och fux info om honom upptäckte jag.... Strange.

Konstigt!

Det finns så vitt jag vet inte ens någon skimmel i hans stam.

Vad synd :(
Har i alla fall lagt in mera stam på Asferg C. Fyller i mera på de äldsta hingstar så småningom.

Åsa

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: Lyan
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 184
Senast: Tualma
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka