PP1 och hästägarförsäkran

J

Juvelflickan

Hejsan!

Efter skador hit och dit så ska vi äntligen (om inget kommer emellan) ut på tävlingsbanan igen!!! Ska bli helt otroligt kul!

En liten fråga bara.. Stilpassen, är det fortfarande 0-20 m valfri gångart, 20-40 m galopp, vid 40-metersmarkeringen ska hästen ligga i pass fram till 140-metersmarkeringen där nedtagning börjar och den ska skritta innan 200-metersmarkeringen.
Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?

Så står det "Ord" på hästägarförsäkringen, det måste vara "ort" som menas eller?

Så kan jag ju passa på att fråga om något har ändrats i femgången också för säkerhets skull?

Tusen tack för svar!

Sv: PP1 och hästägarförsäkran

KAn svara för hästägarförsäkran. det ska stå ort. (undrar om ngn har anmärk det till SIF?:confused:)

femgången
tölt, trav, skritt, galopp, pass

Kul att få komma ut på banan igen!

De har faktiskt gjort om stilpassen lite sen sist du tävlade. Numera är läggningssträckan 25+25 =50 meter vilket innebär att nedtagningssträckan istället blir något kortare. Men eftersom bara de markeringar när du ska göra något sätts upp borde det inte vara nåt problem. Jag tycker att det blev lite enklare med dessa nya regler =)

Okej så för att föra alt klart för mig så ser det ut såhär:
0-25m: Skritt, trav
25-50m: Galopp
Vid 50-metersmarkeringen: Hästen ska ligga i pass.
Från 50-150m: Flygande pass.
Vid 150-metersmarkeringen tas hästen ner och den ska skritta innan 200-metersmarkeringen?!
Hur bra som helst ju!
Tusen tack för hjälpen!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Tjatter Vi har en bokbingotråd, och nu när en av mina favoritpoddar tillverkat en bingobricka för diverse sommaraktiviteter tänkte jag att det...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
44 307
Senast: Klara
·
Övr. Hund Bakgrund; vi fick honom för 5 år sedan - då var han en 2-årig jycke som inte ville bo i stan efter en flytt från de djupa skogarna. Hade...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 046
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar