PP-rittslista

A

a_schuber

Addi kan tänka sig att lägga upp alla PP/utbildningsritter på DR hemsida!!
Jag skulle tycka att det vore kanonbra om man fick lite koll på alla småritter så att man kan planera in det med sina unghästar.

Vi har den 1 maj Ekenäsritten och 3 juni Lilla Valdemarsviksritten.

Har hört om något om Björkvik den sista mars och Sydnärke i mitten av mars, stämmer det?

///Anna

Sv: PP-rittslista

Närkeritten den 17:mars stämmer fint :p 15 och 30km

Det kommer att bli fler under säsongen. Men inga datum bestämda än vad jag vet.

/Linnea

Nerikes Distansryttare kommer att anordna en träningsritt under tävlingslika förhållande den 17 mars.
Under våren och sommaren kommer det att sättas ihop en träningsritts-serie, bestående av 4 tillfällen. Tänk längd 25-35 km.
Vi kommer inte att ha någon officiell tidtagning, och inga resultatlistor, men de som deltagit i 3 ritter belönas med en fläskig rosett.
(om nu inte ridsportförbundet kommer med stormsteg och hindrar oss):angel:

Detta är ett led i att minst dubbla antalet "riktiga" distansryttare i länet till år 2008.

Det låter ju jättebra för det är precis vad jag tänkt sysselsätta mig och hästen med! Örebrotrakten är nära så vi kommer. :)
Till TS: Det vore jättebra med en översikt på alla PP-ritter som dyker upp under året och inte heller finns redovisade i tävlingssäsongen.

Rönningens har träningsritter som ni kan se på ronningens.com

Hej!
Det vore kanonfint om någon i klubben har möjlighet att skicka in de ritterna till Distansryttaren så att de sammanställs.
Jag har skickat ut en förfrågan till arrangörerna efter förra arrangörsmötet, både om träningsritterna samt att man kan få presentera speciella klasser (t ex unghästklasser eller annat som man har lite speciella regler kring) i tidningen.

Jag kan inte lusläsa alla klubbars hemsidor för att leta efter sådant, den tiden finns inte. Och det är ju ändå en möjlighet - ett erbjudande - att som arrangör marknadsföra sig gratis samt en service till alla distansryttare om man tar tillfället i akt att publicera ovanstående.
Hör av er, men det börjar brinna i knutarna för att få med detta i kommande nummer!

Det blir en utbildningsritt 31 mars i Björkviks regi!

Jättekul om även PP ritterna finns att hitta och kanske se resultat på,för alla som inte vågar sig på en CR ännu.
Eller om man har unghäst eller rider kortare pga igångsättning eller så! :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 209
Senast: Plussat
·
Z
Distans Hej och glad påsk på er allesammans. Jag har börjat rida ett arabsto på 7 år. Jag rider henne två dagar i veckan och ägaren rider 4...
Svar
12
· Visningar
1 386
Senast: Daimie
·
X
Hästvård Jag vet att det är något som inte står rätt till hos min häst, men vad som är fel, vet jag inte. :confused: Stackars min lilla...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 270
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar