Beställde en TV med leverans 17-21 en kväll. På dagen ringer de sambon och säger att de är på väg att leverera och undrar om han är hemma. Givetvis är han inte det, utan påtalar att leveransen ska ske ikväll. De säger att de ska återkomma på kvällen. Så där sitter vi och väntar. Kl. 21.04 kommer det ett SMS att de försökt leverera paketet men att ingen var hemma. Vi försöker ringa men inget svar. Dagen efter ringer sambon till kundservice och säger att de aldrig kom, och att vi definitivt inte tänker betala en ny utkörning. Kvinnan i telefonen påstår att de visst var där, det kan hon se på GDPS. Han frågar varför de då inte ringt om de nu inte kom in eller dylikt, trots att de har kod. De hade ju kunnat ringa tidigare på dagen så varför inte nu. Det kan hon inte svara på. Säger att vi måste betala en ny leverans eftersom vi inte var hemma
Sambon ringer företaget som vi beställt TVn av, de suckar åt Post Nord och betalar en ny leverans.