På företaget jag jobbade tidigare skötte vi faktureringen själva där istället för att anlita en firma. Det var några tusen fakturor som skulle skrivas ut och kuverteras varje månad, stoppas i postens sådana där "blå lådor" och sedan lämnas på kontoret.Wow. Du måste varit godheten själv i tidigare liv!
Jag minns en gång för typ 40 år sedan när jag sände ett utskick. Ett brev kom tillbaka. Jag vek ihop det och satte på exakt samma namnetikett och postade igen. Det kom tillbaka.
Stoppade alltihop i ett större kuvert och satte på exakt likadan namnetikett och postade igen. Då kom det fram.
Mottagaren var en kille i tonåren som bodde hemma, hade bott på samma ställe sedan födseln.
Det var väl ca 10 lådor i månaden. Vet inte hur många gånger jag stått på deras jävla kontor och packat om alla för att kuverten låg "åt fel håll". Grejen är att det finns en pil på lådorna och olika anställda hade tydligen olika ideer om vad den pilen betydde för helt plötsligt var de tidigare instruktionerna felaktiga. Någon hjälp fick man aldrig heller med att packa om, bära lådor eller något utan de tittade mest surt på klockan. Jag fattar att det kanske på riktigt är ett arbetsmiljöproblem och att de inte får bära men man tycker ju att någon åtminstone kunde hålla upp dörren istället för att de sitter som hösäckar överallt och bara tittar medan en person stressar och sliter.
Och sedan, för att relatera till det du skrev, ungefär en vecka efter utskick varje månad kom det tillbaka ett tjugotal fakturor. Alltid olika och alltid samma lösning - sprätta upp kuvertet och stoppa i nytt - skicka igen. Det är så få gånger de inte kommit fram att jag inte ens minns.