Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han tordes väll inte eftersom att man ska vägra ta emot paket som ser ut så där.Visa bifogad fil 55424
Paketet öppnat och tillplattat, dessutom avlämnat på trappen trots att vi var hemma och kunde ta emot. Förstår visserligen att brevbäraren inte ville knacka på med ett sånt paket..
Reklamerade och fick till svar att om inget saknas är det ju lugnt. Jo men hallå?
Han tordes väll inte eftersom att man ska vägra ta emot paket som ser ut så där.
I dagens DN finns en folkbildande artikel om Postnord som i alla fall delvis förklarar krånglet de har med paketutlämning ..
De får tydligen inte gå in i en port om inte beställaren angivit portkoden. Då kör de bara fram (och därifrån) och sedan lämnar de meddelande om att de inte kunde leverera...
De har egentligen alla Sveriges portkoder men får bara använda dem när de delar ut brev!! Mycket märkliga lagar och regler.
Fast det förklarar fortfarande inte varför de inte levererat till mig fast jag sett att de varit här... mitt hus har ingen kod (eller port för den delen)
Fast jag bor på gård på landet och får samma SMS... (när jag ser att de inte varit vid huset ens)I dagens DN finns en folkbildande artikel om Postnord som i alla fall delvis förklarar krånglet de har med paketutlämning ..
De får tydligen inte gå in i en port om inte beställaren angivit portkoden. Då kör de bara fram (och därifrån) och sedan lämnar de meddelande om att de inte kunde leverera...
De har egentligen alla Sveriges portkoder men får bara använda dem när de delar ut brev!! Mycket märkliga lagar och regler.
En förklaring är att Postnord har gps-koll på sina förare. De kan se om bilen varit på plats, så en förare som vill fuska kan köra bilen förbi brevlådan utan att gå ur bilen.https://www.dn.se/ekonomi/sa-later-postnord-medvetet-bli-att-leverera-ditt-paket/
Låst artikel men det lilla en kan läsa räcker ju för att bli förfärad.
Ser ut som det är en del luft i kartongen, då blir de så tillplattade när de töms ur container.Visa bifogad fil 55424
Paketet öppnat och tillplattat, dessutom avlämnat på trappen trots att vi var hemma och kunde ta emot. Förstår visserligen att brevbäraren inte ville knacka på med ett sånt paket..
Reklamerade och fick till svar att om inget saknas är det ju lugnt. Jo men hallå?
Ser ut som det är en del luft i kartongen, då blir de så tillplattade när de töms ur container.
Det hände oss häromdagen också. Maken VAR hemma, men ingen knackade på och försökte leverera ett paket. Sedan fick jag uppdatering i appen om att leverans hade misslyckats för att ingen var här. Det var klockan tio på förmiddagen. Jag fick sedan inte avisering förrän på eftermiddagen NÄSTA dag att jag kunde hämta paketet på utlämningsstället.Fast det förklarar fortfarande inte varför de inte levererat till mig fast jag sett att de varit här... mitt hus har ingen kod (eller port för den delen)
Igår fick jag en faktura. Den var daterad den 31/8 och skulle vara betald den 10/9. Det var den 21 september igår.
Ett lokalt företag skickade en faktura som var utskriven 15/8. Den skulle vara betald den 31/8. Jag fick den den 15/9. Så smidigt och enkelt det är att betala för sig i tid när det är postnord som levererar