Posten/Postnord lämnat ut paket till fel person...

Min man beställde ett par nya träningsskor över nätet, betalade och fick förra veckan mail om att de skickats från företaget. Då det tog ovanligt lång tid att få avin om att hämta ut dem från utlämningsstället mailade han och frågade om status på kollit.

Då visade det sig att PostNord skickat avin till en HELT annan människa, och att denna människa varit och hämtat ut skorna den 5/6....:rage::arghh::wtf:!! Vet inte vem jag är mest förbannad på, PostNord eller den oärliga människa som tyckte att det var suveränt att få ut ett par skor hen inte beställt :cool:.

PostNord bad om ursäkt (ja, alla kan göra fel så jag försöker att inte vara så sjukt irriterad som jag kände mig :p) och sa att min man skulle ta det med företaget han köpt skorna av, så får de i sin tur ställa krav på PostNord om ersättning, så får företaget skicka nya skor till min man (han har mailat till företaget om vad som hänt och väntar på svar).

Min fråga är mest, har någon annan råkat ut för detta, och löste det sig snabbt och smidigt så ni fick ut en ny beställd och betald vara snart?
Därför jag aldrig betalar innan jag fått hem varan jag beställt. För att slippa betala för något jag inte fått.

Svaret vi fick från PostNord var att de skickat ut avin till den här andra personen, så jag antar att hens namn stod på avin. Annars skulle det ju vara HELT galet att personen fick hämta ut.

Men nu är bollen i rullning, och som @Snubbelfot skrev så finns det ju bestämmelser hur vi ska felanmäla och så har vi gjort. Så jag har lugnat mig i min irritation, tänker att "det är mänskligt att fela" och lutar mig tillbaka och tänker att allt löser sig inom ett par dagar :D!

Jag har varit med om bägge delar.

Avin med mitt namn har hamnat hos någon annan. Mitt paket har fått avi med annans namn (detta löstes dock genom att jag hade kollinr och de fick titta på paketet som anlänt och därefter fick jag legitimera mig och få ut paketet).

Sedan har jag en tredje variant också, fel namn men rätt adress. PostNord borde syssla med något annat.

Jag är nyfiken hur fel människa kunnat legitimera sig med rätt leg? :meh: Dom har alltså skitit i att kolla leg... Hur allvarligt är inte det? :rage:
Man behöver inte visa leg om det är ett paket som skickats med vanligt brev som inte fick plats. Alltså om man får en handskriven vit aviseringslapp i brevlådan.

Haha .., intressant med den personen som fått lappen..
Jag hade nog hämtat ut paketet eftersom jag undrar vad det var.
Men om det var ett par skor jag inte beställt?
Undrar hur den personen hade reagerat?

Min man beställde ett par nya träningsskor över nätet, betalade och fick förra veckan mail om att de skickats från företaget. Då det tog ovanligt lång tid att få avin om att hämta ut dem från utlämningsstället mailade han och frågade om status på kollit.

Då visade det sig att PostNord skickat avin till en HELT annan människa, och att denna människa varit och hämtat ut skorna den 5/6....:rage::arghh::wtf:!! Vet inte vem jag är mest förbannad på, PostNord eller den oärliga människa som tyckte att det var suveränt att få ut ett par skor hen inte beställt :cool:.

PostNord bad om ursäkt (ja, alla kan göra fel så jag försöker att inte vara så sjukt irriterad som jag kände mig :p) och sa att min man skulle ta det med företaget han köpt skorna av, så får de i sin tur ställa krav på PostNord om ersättning, så får företaget skicka nya skor till min man (han har mailat till företaget om vad som hänt och väntar på svar).

Min fråga är mest, har någon annan råkat ut för detta, och löste det sig snabbt och smidigt så ni fick ut en ny beställd och betald vara snart?

Ibland undrar man vad som händer? Jag har råkat ut för liknande och fick återbetalt genom att skicka in kopia på fakturan. Det tog nog tre veckor att ordna upp. Min sambo blev av med tre nya röjsågar pga DHL (Sambon är egenföretagare) jag åkte runt i halva bygden och pratade med den kaxiga chauffören som sa att han minsann lastat av dom...Han ska faktiskt fixa en underskrift innan han ens får lasta av. Sambon hade sett DHL bilen hos en granne längre bort men det är ju inget som han tänkte på då. Det hela visar sig sedan att chauffören mycket riktigt lastat av utan få någon påskrift hos en granne som inte var hemma och bara lagt det på hans veranda. Någon timme senare kom husvakten som lade in paketen i huset där...Chauffören vill nog aldrig mer åka hit ...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: corzette
·
Samhälle Ja som rubriken säger. Vad gäller? För ett tag sedan fick jag besked om att en klinik inte kunde maila mitt djurs journal med hänvisning...
2
Svar
32
· Visningar
2 857
Senast: Sol
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 591
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024