Positiva tråden del 2

Min vårdcentral.
Skickade ett meddelande igår om två problem som stör mitt liv rätt kraftigt. Idag ringde en sköterska och sa att jag ska få läkartid för båda sakerna inom en vecka. :) :up:
Eko på den!

Har bävat för nästa veckas VC-besök för förlängd sjukskrivning. Inte riktigt fattat hur jag ska orka komma dit och om jag väl gör det både orka vänta och genomföra besöket. Försökt styra mot videomöte. Verkat motigt. Idag ringde de upp och föreslog hembesök. Ville typ kyssa sköterskan som ringde! Vilken lättnad. Hon löser alltid allt så himla pragmatiskt. :heart

Ett gäng lyckosamma sammanträffande ledde till en positiv historia idag :)

Kollegan och jag var på väg från kontoret till tunnelbanan när vi hittade en mobiltelefon på trappen till ett hus. Vi knackade på men det var ingen hemma, så jag öppnade telefonen och ringde upp numret som var sparat som "ICE" men fick inget svar där heller. Lämnade ett meddelande på telefonsvararen och bestämde mig för att ta med mig telefonen hem tillsvidare och se om någon hörde av sig.

När vi började gå vidare sprang vi ihop med en postman, så jag frågade om det fanns någon vid namn XX XX (namnet låg sparat som "min profil" i telefonen) i området. Dessvärre var postmannen ny i området så han hade inte så bra koll. Vi gick vidare och när vi stannade för att titta i ett skyltfönster kom det plötsligt fram en man som frågade om vi hade hittat en mobiltelefon. Det visade sig vara telefonens ägare, som stött ihop med samma postman och frågat om han sett en telefon. Postmannen berättade om "två blonda tjejer som sa att de hittat en telefon" och ägaren lyckades hinna ikapp oss innan vi gick ner i tunnelbanan. Hade vi inte stannat för att titta i det där fönstret hade vi nog hunnit iväg innan telefonens ägare hann ikapp oss. Vi fick varsin kram och ett "god bless you" och gick vi glada och nöjda på våra egna håll :)

Ord överflödiga!
20230421_101609-01.webp

Igår tänkte jag att idag på morgonen ska jag slipa och olja diskbänken men jag brukar alltid prokrastinera sysslor så tänkte: jaja, få se hur jag mår i morgon.
Så idag på morgonen kände jag mig fortfarande peppad så lyfte bort allt från diskbänken och slipade lite. Vilade en stund (ont i ryggen) och sen oljade jag.
Wohooo!
Nu ska det vara i en kvart till och sen kanske jag får stryka på mer olja.
Aldrig oljat den förut :crazy: så den vill nog ha mer olja.

Känner mig enormt nöjd och stolt över mig själv! Heja mig! 🥳

Lämnade in bilen igår för bl a byte av en fönsterhiss och lite översyn, redan innan jag hunnit hem med lånebilen ringde de att de inte kunde hitta något fel på fönsterhissen så vi bytte inte trots att de redan beställt en ny åt mig. :up:

Fixade lite småfix åt mig som jag bett dem göra och när jag kom tillbaka till verkstan tog de inte ens betalt för lånebilen, så slutnotan blev 811 kr istället för flera tusen. :heart

Det gick jätteenkelt att laga tänderna. Tog två samtidigt eftersom att bedövningen verkade på båda.
Blev nästan lite besviken över hur osvårt det var. O_o
Sen tog jag en promenad på hemvägen, gick totalt 3 km och det gjorde knappt ont alls.
Träffade några trevliga typer som gick runt och pladdrade.

B9F20EA1-0C08-4E08-B529-5CBC390B4647.webp

Nu har jag varit på VC och fått träffa en alldeles underbar ST-läkare. :heart Han gjorde ordentlig undersökning av "klumpen" i halsen remitterade vidare för mer undersökningar. Det togs även ett helt gäng prover och förutom att jag, som alltid, har en pågående imflammation i kroppen (min kropp tycker inte om sig själv) så såg allt bra ut.

Det fick jag veta nu när han ringde upp mig efter att ha kollat upp tips på hur jag ska få i mig mina piller som jag har svårt att svälja med klumpen i vägen.

Att handen sover upp till två timmar efter att jag gått upp på morgonen hade vi inte tid med så det är ny tid inbokad för det. :)

Senast ändrad:
Finns ett nystartat litet hönseri nära mig som jag precis hittat. De verkar ha en bra inställning till djurhållning. Så nu ska jag börja köpa lokala och hemlevererade ägg! (De säljer än så länge bara via hemleverans, men planer finns på att starta butik)
Fick min första leverans av ägg i lördags och idag knäckte jag ett med dubbel gula. Har inte sett det på många år.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 618
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar