Positiva tråden del 2

Var på heldagsmöte idag och på lunchen pratade vi påsktraditioner. En isländska berättade att de förutom godis brukar få ett talesätt i påskägget. När hon ombads ge ett exempel på ett isländskt talesätt fick hon lite blackout och kom inte på ett enda som brukar vara i påskägg, men sa "det brukar i alla fall inte vara tungur knivur". Hela bordet brast ut i gapskratt att höra det uttrycket från en isländska. Tydligen hade alla sett Korpen flyger i skolan.

Jag har en jumpsuit/playsuit som jag älskar, den är söt och bekväm och jag blir glad av den. Men den har varit för liten så jag har inte kunnat använda den på ett par somrar - jag köpte den förra gången jag jobbat ner vikten och sen dess har jag gått upp igen.. Nu provade jag den, och den passar igen! Hurra! Så glad! :bump:

Började skriva ett brev till en brevvän, berättade om jobbiga saker jag varit utsatt för. Fick pausa efter 4 sidor men ska fortsätta skriva i morgon tror jag.
Känns bra att vara mer öppen med hur jag mår.
Positivt att jag blivit mer öppen och positivt att det gör att tyngden lättar lite.

Har fått lite bra saker gjorda idag, inte allt som planerat men ja, en del i alla fall. Tog också en trevlig, låång promenad i förmiddags med fint sällskap. Och så har jag börjat få en mer ordentlig plan för hur man ska lägga upp allt så att jag och partnern kan ha råd att köpa bostad senare i år. Än så länge oklart exakt när det kan bli, men inom snar framtid ska vi åtminstone ha en tydlig plan och kanske även en ungefärlig budget, och då blir det betydligt lättare att börja hålla utkik efter bostad. Vi vet ju vad vi VILL ha, men ja, bostäder i Sthlm är inte direkt billiga så vi får se vad som kan bli möjligt. Känns i alla fall som att vi kan få till något trevligt så att vi faktiskt kan flytta ihop, och det ser vi båda fram emot väldigt mycket.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023