Positiva tråden del 2

Känner mig glad över det boendestöd jag haft ett tag nu, trots att hon bara är vikarie. Hon passar i rollen trots avsaknad av formell kompetens. Synd att hon inte får jobba kvar. Men idag var hon med mig till tandläkaren och stannade ett tag med mig hemma då jag blivit drogad. Sen hörde hon av sig senare också, för att kolla om jag är ok. Hon sa hon hör av sig en gång till innan hon slutat för dagen. En annan gång skulle hon posta ett brev åt mig och då skickade hon en bild när hon var på väg att lägga brevet på lådan. Hon gör liksom det där lilla extra. Verkligen tråkigt att hon måste sluta.

Har pratat med en gammal vän idag. Eller vet inte om man kan säga vän. Det är en fd. distriktsläkare som jag hade innan jag flyttade till södra Sverige. H*n ställde upp massor för mig när jag var ung vuxen och mådde skit.
Nu fick jag kräkas ur mig om en del problem jag har med psykiatrin och h*n reagerade med förvåning/bestörtning.
Sen pratade vi lite om annat också.
Efter samtalet kände jag mig lite gladare och fick lite hopp.

🥺❤️
20230322_104850.webp

Mitt kontorsjobb! Lätt att vänja sig och ta det för givet, men nu har jag byggjobbare utanför fönstret. De klättrar på tak och fixar i alla möjliga väder och jag är inte det minsta avundsjuk.
Åh, jag älskade att jobba på bygge! Visst, alla dagar var inte roliga att vara ute, som när det var kallt eller en massa blötsnö, men tänka att vara ute hela dagarna och få betalat samtidigt som man har roligt. :up:

Åh, jag älskade att jobba på bygge! Visst, alla dagar var inte roliga att vara ute, som när det var kallt eller en massa blötsnö, men tänka att vara ute hela dagarna och få betalat samtidigt som man har roligt. :up:
Vilken tur att det finns båda sorter! :D Jag trivs bäst stationär och varm, med dålig hållning och nära till gratis kaffe och bubbelvatten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar