Positiva tråden del 2

Har hittat en kjol som jag vill ha. Verkligen verkligen vill ha. Så himla snygg. Men, jag jobbar på en viktnedgång och har en bit kvar. Och kjolen är en figurnära variant med hög midja. Den kommer inte att sitta snyggt/som jag vill om inte storleken stämmer helt, och om den inte sitter sådär snyggt så lär den bli liggande. Och jag vet ju inte nu vilken storlek som kommer att vara "den rätta" om ett par månader. Bah. Äsch. Dagens i-landsproblem!

Så har jag gått ner några kg till och provade kjolen i butik idag. Storlek 38 satt fint och jag tror att den kommer att fortsätta att göra det även med några kg mindre på kroppen (jag hade 36/38 och 38 i en drös år innan, en välbekant storlek för mig). Sååå, nu är den min! Hah! :banana::bump::banana:

(Mitt citerade inlägg är från Störiga saker-tråden.)

Har beslutssvårigheter gällande om jag ska åka iväg i påsk eller stanna hemma. Efter telefonsamtal till närstående har jag nu landat i att jag helt enkelt beslutar i sista minuten. Så nu tar jag ledigt de dagar jag måste om jag åker bort (oavsett hur det blir) och släpper det till nästa onsdag-torsdag. Skönt, tar energi att gå och vela 😅.

Fick en fin naturupplevelse idag när jag red ut i regnet.
På vägen bort från stallet rider man genom en dunge och där var det fem rådjur som nog inte ville lämna träden. De tog bara ett par skutt bort från stigen när vi (jag och hästen) kom och stannade sedan och kollade om vi följde efter. Det gjorde vi inte så de stod kvar 5-6 m från stigen och så nära har jag aldrig varit vilda rådjur tidigare. Kunde tydligt se basthuden på bockarnas horn. Och sedan på hemvägen var det två rådjur kvar som bara tittade på oss och sedan skakade på sig i regnet. De var så söta!

Jag åkte till House of Hell idag, nämligen Ikea. Våndades över besöket. Jag slapp ju inte ifrån att springa i deras labyrint, men personalen var verkligen hjälpsam så besöket gick ändå smidigt. Kunde betala direkt inne på köksavdelningen och sen var det bara att åka direkt till varuutlämningen. Ingen kö alls.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar