Positiva tråden del 2

Idag vet jag inte om det varit så mycket positivt men igår träffade jag en hund av en hundras jag eventuellt är intresserad av, om jag någon gång får möjlighet. Saknar lite att ha djur omkring mig. På ägarens beskrivning lät det till väldigt stor del som en sorts hund jag vill ha, på någon punkt kanske jag hade fått kompromissa lite. Den såg fin ut och var jättetrevlig att hälsa på åtminstone, det är förstås bara en ögonblicksbild man får men det gav ett positivt intryck.

Har sett mina första vitsippor för året.
20230413_093422.webp

Alla mina prover var strålande
Förutom att ett visar att jag har låg andel muskelmassa. Det gör mig inget
Så nu kanske jag får annan medicin
Jippie

Varför behöver du medicin om alla prover var strålande?

Korrigerar mig själv. Jag tänkte inte på att det kanske var medicin mot psykisk ohälsa eller liknande. Man kan ju förstås ha bra provsvar och vara fysiskt "okej" och ändå inte må så bra.

Varför behöver du medicin om alla prover var strålande?

Korrigerar mig själv. Jag tänkte inte på att det kanske var medicin mot psykisk ohälsa eller liknande. Man kan ju förstås ha bra provsvar och vara fysiskt "okej" och ändå inte må så bra.
Jag har en sjukdom som heter ankolyserande spondylartrit eller tidigare bechterews sjukdom. Så jag har väldig mycket smärta i bäcken, rygg, nacke och andra ställen. Då proverna var bra kan jag få biologisk medicin som är effektivare

Fick en väldigt bra känsla hos min nya tandläkare idag.

Har haft samma sedan nästan 20 år men hon gick i pension förra året. Hade tänkt fortsätta hos hennes efterträdare men fått höra från ett par olika personer som inte var så nöjda. Så bestämde mig att byta och frågade runt en del och verkar ha hittat rätt. Både tandläkaren och tandsköterskan var trevliga och lugna. Ett hål som jag visste var på gång sedan innan är dags att laga så om det också går bra så fortsätter jag här. Och tror hon är lite yngre än mig, så förhoppningsvis behöver jag inte byta tandläkare igen på länge.

Hade tänkt dammsuga noga idag på boendestödstiden men orkade inte så vi blev sittande i en timme och pratade. Sen frågade h*n igen om det var nåt speciellt jag kände att jag behövde få gjort så jag bestämde att jag dammsuger bara det värsta.
Gjorde det och det kändes bra efteråt. :up:
Som vanligt är det jättesvårt att komma igång men när jag väl börjat så kändes det att ”jag kan ju ta lite där också, och där”.
Till slut har jag gjort mer än jag tänkte göra. :D

Fick en väldigt bra känsla hos min nya tandläkare idag.

Har haft samma sedan nästan 20 år men hon gick i pension förra året. Hade tänkt fortsätta hos hennes efterträdare men fått höra från ett par olika personer som inte var så nöjda. Så bestämde mig att byta och frågade runt en del och verkar ha hittat rätt. Både tandläkaren och tandsköterskan var trevliga och lugna. Ett hål som jag visste var på gång sedan innan är dags att laga så om det också går bra så fortsätter jag här. Och tror hon är lite yngre än mig, så förhoppningsvis behöver jag inte byta tandläkare igen på länge.
Lyckos du och grattis!!
Jag har ju tråkat andra trådar med mitt misslyckade sista tandläkarbesök så nu måste jag se mig runt efter en ny tandläkare. Min gamla tandläkarskräck kom dessutom tillbaka som en blixt från klar himmel :(

Finns ett nystartat litet hönseri nära mig som jag precis hittat. De verkar ha en bra inställning till djurhållning. Så nu ska jag börja köpa lokala och hemlevererade ägg! (De säljer än så länge bara via hemleverans, men planer finns på att starta butik)

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 617
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30