portos 402

susanne

Trådstartare
Jag söker efter info om portos, har gjort sökningar på www men hittar ingenting. Antar att han inte finns längre, men är det någon som vet något om hans meriter? (spekulant på häst ue portos)

Portos 402 var brun med stjärn, vthbf, 164-22 cm. A-premierad. Född 1958 på Flyinge och ägd av Göran Lindh i Umeå. 1984 hade han 64 stamboksförda ston, 1 diplomsto samt två avkommor i svår hoppning; Poerte Rico och Tom Jones. Portos kom ur stofamilj 2 och hans mormor var mamma till Nepal 390 och Oberon 395.

Portos ägdes av Flyinge tills han såldes till Göran Lindh 1974.

Han hade inga egna meriter eftersom det inte var vanligt att hingstar tävlades på den tiden.

Hans exteriöra utlåtande var: Naturlig resning med mycket väl ansatt hals och bra sadelläge. Något lång rygg. Stora ledgångar, något inåttåad höger fram. Utmärkta rörelser.

Gå in här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=PORTOS2&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 för härstamning. Jag ska lägga in en bild på honom där åt dig de närmaste dagarna:

Vi hade en avkomma efter Portos - Dansös som vi köpte som unghäst, han var galen. Det fanns inga staket som kunde hålla honom inne. Han var ganska snäll att hantera men såldes sedemera ner till Skåne

Nu har jag kollat in bilden på Portos i stamboken och han ser faktiskt hemsk ut där :( Den måste ha varit tagen inna han var färdigvuxen för han är rejält överbyggd. Det känns inte som att den bilden gör honom rättvisa, så jag kommer inte att lägga in den.

Bilden som finns i de hingstkataloger jag har är en ridbild tagen i vinkel snett framifrån och man ser egentligen inte så mycket av honom så den lägger jag inte in heller.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 113
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2