Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag söker efter info om portos, har gjort sökningar på www men hittar ingenting. Antar att han inte finns längre, men är det någon som vet något om hans meriter? (spekulant på häst ue portos)
Portos 402 var brun med stjärn, vthbf, 164-22 cm. A-premierad. Född 1958 på Flyinge och ägd av Göran Lindh i Umeå. 1984 hade han 64 stamboksförda ston, 1 diplomsto samt två avkommor i svår hoppning; Poerte Rico och Tom Jones. Portos kom ur stofamilj 2 och hans mormor var mamma till Nepal 390 och Oberon 395.
Portos ägdes av Flyinge tills han såldes till Göran Lindh 1974.
Han hade inga egna meriter eftersom det inte var vanligt att hingstar tävlades på den tiden.
Hans exteriöra utlåtande var: Naturlig resning med mycket väl ansatt hals och bra sadelläge. Något lång rygg. Stora ledgångar, något inåttåad höger fram. Utmärkta rörelser.
Vi hade en avkomma efter Portos - Dansös som vi köpte som unghäst, han var galen. Det fanns inga staket som kunde hålla honom inne. Han var ganska snäll att hantera men såldes sedemera ner till Skåne
Nu har jag kollat in bilden på Portos i stamboken och han ser faktiskt hemsk ut där Den måste ha varit tagen inna han var färdigvuxen för han är rejält överbyggd. Det känns inte som att den bilden gör honom rättvisa, så jag kommer inte att lägga in den.
Bilden som finns i de hingstkataloger jag har är en ridbild tagen i vinkel snett framifrån och man ser egentligen inte så mycket av honom så den lägger jag inte in heller.
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga, men har du testat att skriva till de som håller i kurserna och sagt just detta samt förklarat varför?
Troligen får...
Ekonomi & Juridik Har ni egna hästar i verksamheten så lär ni beskattas för det. Heter det sköntaxeras? Så ni får betala för era egna hästar installning...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.