Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rörstrand var väldigt duktiga på att namnge sina "riktiga" serviser. De flesta har namnet skrivet på baksidan och har de inte namnet har det i alla fall produktionsnumret. Din saknar både ock, vilket gör det väldigt svårt att hitta rätt.Får jag låna tråden till en annan porslinsfråga? Jag köpte nämligen ett halvt dussin djupa, Rörstrands tallrikar på ett antikvariat och har nu varit på jakt efter flata tallrikar i samma serie men med dåliga resultat. Här inte ens lyckats hitta namnet på serien, någon här som har en gissning?
@Cattis_E@Cattis_E
Jag har googlat en massa och hittat den här bilden från en tradera-auktion, visst ser det ut som att det skulle vara från samma serie? Det går inte att komma vidare till annonsen, hur jag än försöker men bilden verkar ändå finnas kvar när man googlar.
Visa bifogad fil 45778
Rörstrand var väldigt duktiga på att namnge sina "riktiga" serviser. De flesta har namnet skrivet på baksidan och har de inte namnet har det i alla fall produktionsnumret. Din saknar både ock, vilket gör det väldigt svårt att hitta rätt.
Men det är definitivt 50-tal med tanke på stämpeln. Hade jag fått gissa vilt hade jag satt din servis i samma epok som Lill, Elvy, Aslög mfl. Eller möjligtvis med Carnival, Cuba, Granada, mfl.
Det finns ett gäng böcker dock som är duktiga på att samla ihop Rörstrans alla serviser. En är den som handlar om Rörstrands 290-åriga historia.
Verkar ju som det finns fler delar än tallrikarna iaf.Jag har blivit någon typ av Höganäs-magnet. Kommer hem, lägger mig i sängen, öppnar Facebook och marketplace kommer med rekommendationen:
Visa bifogad fil 47485
Jag får göra det.
Tack för tipset.
Inget svar där ännu tyvärr lade ut igår vid 13. Jag hoppas det ska komma något svar snart, men börjar tvivla..Berätta gärna här om du får något svar
Inget svar...Berätta gärna här om du får något svar
Inget svar...
Jag spar din bild Just nu är jag inte i loppissvängen men annars far jag hit och dit så finner jag några då slår jag till