Ja vad säger man, Porren påverkar givetvis.
Men om det påverkar ditt privata sexliv eller din syn på upphetsning eller om den påverkar ditt LIV till den grad att du begår grova brott, det har med dig bakom skärmen att göra, inte med vad som visas.

Mainstreamporren kan kännas lam, tråkig och vinklad. Men det känns knappast som om det är den typen av porr som hittas på förövarnas datorer. Det brukar ofta vara en helt annan typ av porr som finns på de där hårddiskarna...:meh:

Nej jag har ingen forskning om det men efter män har fått utlösning så uppstår typiskt en refraktärperiod där mannen förlorar sin sexlust och inte kan få utlösning igen. Kroppen behöver "ladda upp". Vanligtvis så kan det ske på minuter till timmar beroende på ålder m.m men desto längre tid emellan ejakulationer desto mer kommer sexlusten tillbaka, till en gräns självklart (i storleksordningen dagar snarare än veckor/månader).

Forskning finns, män kan ha multipla orgasmer

http://www.ottar.se/artiklar/multipel-orgasm-f-r-m-n-g-r-det

Ja vad säger man, Porren påverkar givetvis.
Men om det påverkar ditt privata sexliv eller din syn på upphetsning eller om den påverkar ditt LIV till den grad att du begår grova brott, det har med dig bakom skärmen att göra, inte med vad som visas.

Mainstreamporren kan kännas lam, tråkig och vinklad. Men det känns knappast som om det är den typen av porr som hittas på förövarnas datorer. Det brukar ofta vara en helt annan typ av porr som finns på de där hårddiskarna...:meh:

I de flesta fall ser den nog ut som hos de flesta.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article10460807.ab

Arkiverat under saker man hoppas att män inte behöver fråga sig i sina relationer med kvinnor......

Öh du märker nog när du ser det?? Så svårt är det inte att känna igen våld?!!

Och vad är våld för dig? Om det är lätt att känna igen så borde det vara lätt att beskriva.

Uppenbarligen är det jättesvårt för en stor det av befolkningen :mad:

För den som undviker att fundera närmare över frågan är det lätt. Då kan våld och våldsporr vara lite vad som passar sig för stunden.

Om man tänker sig en något djupare diskussion så är definitonen av våld och därmed våldporr mer problematisk.

Det är nog ett rätt så tvivelaktigt påstående. Eller så har man en mycket vid tolkning av begreppet våld.

Ett så pass sensationellt påstående borde toppat reklamfilmen, men nämns inte.

Har du sett dokumentären? Den är bara 1,5 tim och finns på Netflix.

Och nej - filmmakarna definierar inte vad de menar med våld i samband med sitt påstående, eller informerar om hur de kommit fram just den procentsatsen. Att 40% inte nämns i reklamfilmen är väl dock inte detsamma som att det inte existerar i själva filmen?

Okej, så personer som ser på porr har svårare att ta ett nej?

Typen av porr borde spela roll, har du tittat på våldsporr eller dominansporr eller liknande kan det ändra din syn på "normalt och oskadligt" sex. Men "vanlig" porr...? hmm. Beror det inte lite på hur resten av ditt liv sett ut, och hur lättpåverkad din etik är?

I en perfekt värld anser jag att alla får gå igång på precis vad de vill. Så länge man ser till att ingen skadas av ens "fetish". Det gäller givetvis både fysiska människor i ens närhet samt ev. människor på bilder/ i filmer som man väljer att se etc. Det finns ju "shysst" porr nu för tiden, där de anställda har bra villkor och löner osv. sedan får man tycka vad man vill om de anställdas val av bransch, och varför de valt att satsa på det.

En läggning är sällan något man rår för, jag är av den åsikten att oavsett om det är "traditionellt" heterosex, fotsex, homosex, gruppsex, eller precis vad som helst så är det bättre att de människor som upplever att de tänder på något som kan vara svårt att få uppleva fysiskt (det kan vara så lätt som att någon tycker att t.ex. män med asiatisk ursprung är det finaste som finns, men inte har någon lämplig man att sätta på i sin närhet, ursäkta ordvalet) istället får uppleva det i sin ensamhet vid skärmen, än att i resten av sitt liv aldrig få uppleva fantasier man haft.
Men, åter igen. då skall man se till att ingen kommer eller kommit till skada av det.
Det är där skon klämmer för de läggningar som vi idag kallar för "sjuka", eftersom det skadar andra människor.

Om man tänker djupare;

Sätt 100 människor till att växa upp med porr, och se vilka som begår brott.
Spola tillbaka tiden,
sätt samma 100 människor till att växa upp med väldsbenägna spel, se vilka som begår brott.
spola tillbaka igen
låt dem växa upp med våld i hemmet, se vilka som begår brott.
Är det samma människor som begår brott oavsett hur de vuxit upp?

Nu är vi nere på filisofi-nivå:
-Föds vi som blanka blad som formas av vår omgivning och omständigheterna i våra liv?
eller
-föds vi som personligheter med olika benägenheter redan från start?

Sjukt svårt, djupt och känsligt ämne.
Detta är i alla fall hur mina tankar snurrar när jag läser allas inlägg. :)

Och nej - filmmakarna definierar inte vad de menar med våld i samband med sitt påstående, eller informerar om hur de kommit fram just den procentsatsen. Att 40% inte nämns i reklamfilmen är väl dock inte detsamma som att det inte existerar i själva filmen?

Om något tycker jag att de är näst intill för fega med att problematisera det som visas. De låter situationen och människorna tala för sig själva.

Och vad är våld för dig? Om det är lätt att känna igen så borde det vara lätt att beskriva.
Varför ska jag beskriva våld??? Hur mycket våld måste jag slösa tid på att beskriva?? Ta eget ansvar om du inte vet vad våld är och googla det

Men du får ett citat från socialstyrelsen som säger att fysiskt våld "kan vara knuffar, att bli fasthållen, dragen i håret, slagen eller sparkad." MÅLAR INTE DET UPP EN BILD SÅ SÄG!!

Sen kan du googla typ psykiskt våld och misshandel och sexuellt våld

Hoppas det klarnar!!!

Typen av porr borde spela roll, har du tittat på våldsporr eller dominansporr eller liknande kan det ändra din syn på "normalt och oskadligt" sex. Men "vanlig" porr...? hmm. Beror det inte lite på hur resten av ditt liv sett ut, och hur lättpåverkad din etik är?

I en perfekt värld anser jag att alla får gå igång på precis vad de vill. Så länge man ser till att ingen skadas av ens "fetish". Det gäller givetvis både fysiska människor i ens närhet samt ev. människor på bilder/ i filmer som man väljer att se etc. Det finns ju "shysst" porr nu för tiden, där de anställda har bra villkor och löner osv. sedan får man tycka vad man vill om de anställdas val av bransch, och varför de valt att satsa på det.

En läggning är sällan något man rår för, jag är av den åsikten att oavsett om det är "traditionellt" heterosex, fotsex, homosex, gruppsex, eller precis vad som helst så är det bättre att de människor som upplever att de tänder på något som kan vara svårt att få uppleva fysiskt (det kan vara så lätt som att någon tycker att t.ex. män med asiatisk ursprung är det finaste som finns, men inte har någon lämplig man att sätta på i sin närhet, ursäkta ordvalet) istället får uppleva det i sin ensamhet vid skärmen, än att i resten av sitt liv aldrig få uppleva fantasier man haft.
Men, åter igen. då skall man se till att ingen kommer eller kommit till skada av det.
Det är där skon klämmer för de läggningar som vi idag kallar för "sjuka", eftersom det skadar andra människor.

Om man tänker djupare;

Spola tillbaka tiden,
sätt samma 100 människor till att växa upp med väldsbenägna spel, se vilka som begår brott.
spola tillbaka igen

-Föds vi som blanka blad som formas av vår omgivning och omständigheterna i våra liv?
eller

Fast när jag dödar pixlar i ett spel, är det ingen som dör i verkligheten. Däremot är det en fruktansvärt problemfylld bransch med faktiska människor som faktiskt utsätts, som står bakom en porrfilm. I många fall är det säkert samtycke och jämlikt fattade beslut, men i många fall är det som försiggår framför kameran RENA ÖVERGREPP.

Går man igång på att se folk bli plågade och inte bryr sig om huruvida skådisarna faktiskt vill vara med om det, så kan man fan titta på animerad porr. Problem solved.

Jag är långt ifrån någon expert men sexuellt våld borde väl innefatta det mesta som det inte finns samtycke till? Eller liksom skevheten som i det här fallet blir könsrelaterad

Om man tänker djupare;

Spola tillbaka tiden,
spola tillbaka igen

eller

Men tror du inte att det påverkar om unga människor får till sig att "såhär går sex till" genom porrfilmer som generellt är jäkligt snedvridna och fullständigt saknar jämställdhets/genustänk?
Det lär ju påverka både flickor och pojkar om det får sätta normen kring vad man förväntas "ställa upp på" och vad man borde bli kåt av.

Och hur menar du med din jämförelse egentligen?
Hur får du till lekhetstecknet mellan våldsfilm, våldsporr och misshandel i hemmet?

Har inte sett den, men ska göra det vid tillfälle.

Har man ingen definition av våld och en diskussion om hur man kommit fram till siffran tillför den inte just den diskussionen särskilt mycket.

Däremot förmodligen en del om vägen in i porrbranchen.

Om något tycker jag att de är näst intill för fega med att problematisera det som visas. De låter situationen och människorna tala för sig själva.

De problematiserar ju nästan ingenting alls. Möjligen genom klippning. Men verkligen inte genom att gå in och kommentera eller agera i relationen med kvinnorna som är med - som tvärtom lämnas att föra sin egen talan.

18:åringar som är med i kräkscener. För att inte tala om tjejen som inte fick veta att det var en gag-scen förrän hon redan var på plats och filmat 15 min. :rage:

De problematiserar ju nästan ingenting alls. Möjligen genom klippning. Men verkligen inte genom att gå in och kommentera eller agera i relationen med kvinnorna som är med - som tvärtom lämnas att föra sin egen talan.

18:åringar som är med i kräkscener. För att inte tala om tjejen som inte fick veta att det var en gag-scen förrän hon redan var på plats och filmat 15 min. :rage:

Bara vetskapen om att det är så nånstans, för nån som jobbar där, får mig att välja bort porr. Jag vill aldrig aldrig aldrig aldrig råka stötta sån jävla människosyn.

Fast när jag dödar pixlar i ett spel, är det ingen som dör i verkligheten. Däremot är det en fruktansvärt problemfylld bransch med faktiska människor som faktiskt utsätts, som står bakom en porrfilm. I många fall är det säkert samtycke och jämlikt fattade beslut, men i många fall är det som försiggår framför kameran RENA ÖVERGREPP.

Går man igång på att se folk bli plågade och inte bryr sig om huruvida skådisarna faktiskt vill vara med om det, så kan man fan titta på animerad porr. Problem solved.

Porr är en extremt problemfylld branch. Man är noga med samtycke, men det är sällan jämlikt fattade beslut.

Det som normalt sett försigår framför kameran är dock en filminspelning. Resultatet blir en film. Inte en dokumentär film, en film. Som ensam hemma, love actually...

Har inte sett den, men ska göra det vid tillfälle.

Har man ingen definition av våld och en diskussion om hur man kommit fram till siffran tillför den inte just den diskussionen särskilt mycket.

Däremot förmodligen en del om vägen in i porrbranchen.

Jag tycker att de var vaga i dokumentären.

Däremot är våld ganska tydligt för mig - fasthållande och fastbindande, verbala hot, slag och sparkar, fysiska hot, knuffar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka