Ja ingen tvingar dig ju att göra likadant själv, men det ÄR nedlåtande att påstå att föräldrar ”driver en kamp/fråga” bara för att de gör andra val än du skulle göra.Lika mycket som familjen påverkas av vad jag tycker här kanske? Men baserat på artiklarna så förstår jag det som att dom möter starka reaktioner även i verkligheten, inte bara på nätet.
Nej, dom har säkert reflekterat över det och som jag skrev så måste varje familj göra som dom tycker känns rätt. JAG tycker dock att det känns fel och det måste jag ju få tycka? Jag menar inte att vara nedlåtande, men jag tycker att dom använder sig av sitt barn för att driva en fråga och jag tycker inte att det är rätt. Jag tycker att dom själva skulle ta den kampen i så fall.
Skulle du tycka det vore rimligt om jag gick runt och härjade om att föräldrar som håller sig inom mer normativ barnuppfostran ”driver en ideologisk konservativ kamp”?
Man behöver inte hålla med, men det är så onödigt att göra snea tolkningar och anta en massa saker utan fog.