Ponytravarskor

Sv: Ponytravarskor

Vad skor ni era ponnytravare med? Sort skor, tyngd och framför allt vilka storlekar?

Så lätta järnskor jag kan hitta, tvärtåat fram och "normalt" bak. Får jag tag på olika tyngder på skorna skor jag lätt fram och tyngre bak. Storlek 3*0: or på alla åtta shettishovarna.

Jenny

Min shettis som går ponnytrav har vanliga tunga järnskor (5*0).

Förra året när hon var tre och jag var nybörjare på det här med att starta ponnytravare, tänkte jag som jag alltid gjort när jag startat fullblod: så lätta skor som möjligt :idea: . Det gick inte speciellt bra :(

Uppfödaren till min häst sa att man inte kan jämföra en shettis med ett fullblod och att shettisar behöver tyngd (i skorna) för att få ett bättre travsteg.

Testade tunga skor i följande start och min lilla häst förbättrade sitt rekord med 30 sek :banana:

Nääääää, inte än men sen. Tänkte göra ungarna till ponny champions juuu :-). Undrade bara för att många frågar efter ponnytravarskor och jag ville veta vad folk använder för sort.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: tanten
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
768
Senast: Bluefish
·
Kläder & Bli fin Söker efter ett par riktigt bra arbetsskor. De ska vara bekväma, hållbara, helst gjorda i läder och svarta. Innersulan måste kunnas...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: ufot
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka