Ponnyhoppsadlar

evis

Trådstartare
Ni med B-C-ponnyer med korta ryggar - vad har ni för hoppsadlar på dem???

Jag skulle vilja hitta en bra hoppsadel eller allroundsadel mot hopp, för mina ponnyer (eller i alla fall den ena ;) ) - men undrar om det ens är möjligt? Korta, svängda ryggar, klotrunda bröstkorgar och liten manke. Den ena är dessutom överbyggd. (två B-ponnyer)

Jag har inga egna barn så kan ju inte direkt gå efter deras sits-storlek, hoppas ju kunna hitta några lämpliga små vuxna att hopputbilda dem - så jag kan väl inte gå hur långt ner som helst i sits-storlekar (15-16' antar jag). Jag hade väl gärna kunnat sitta upp själv i sadeln någon gång emellanåt också :angel:

Jag dör av nyfikenhet så hoppas på svar!!!

Sv: Ponnyhoppsadlar

Är inte ponnyryttare och har inga B-ponnys men tänkte ge tips på ponnyhoppsadlar som du kan titta på:

Stübben Rex
Stübben Edelweiss
Prestige Pony
Griffin Pony/Young Rider
Maxam Pony

Sen om de passar eller inte har jag ingen aning om, men du kan ju kika på dem iaf.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
901
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 764
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar