ponnygalopp

Welsh

Trådstartare
Min äldsta dotter har fått smak på galopp nu när hon fått galoppat lite på Täby med sin B-ponny.
Någon vänlig själ som kan berätta lite mer om ponnygalopp.
Hur mkt och hur tränar man inför start?
Vem kan hjälpa till med start.
Vilken utrustning MÅSTE man ha?
När går ponnygalopptävlingarna?
Hur gammal får man vara för att rida B-ponny?

Vi kände oss väldigt ensamma om att rida med läderträns och vanliga sadlar i måndas......

Sv: ponnygalopp

hej !
du kan rida i vilken sadel som du villm spelar ignen roll om det är en "vanlig" sadel eller en galoppsadel. läderträns går ju också bra. dock måste du ha en irlänsk martingal, eller en "vanlig" martingal. övergjorde måste du också ha, som en säkerhetsgrej !

mer info på www.malardalensponnygaloppklubb.com

eller så skriver du här;)

Nadja Bellander håller väl i en hel del ponny kurser också, ivarjefal har hon gjort det…

http://www.belldale.com/

"på min ponny-tid" var det Irländsk martingal (två på tyglarna löpande ringar med en läderrem i mellan, i fall att något händer åker inte tyglarna över huvudet) Och en över jord (en jord som löper över sadeln och alltså inte sitter fast i själva sadeln, lite som en lös täckjord) som var obligatoriskt. Pluss att det var minimevikter, därav att många rider i smä sadlar för attligga så nära denne som möjligt.

Hej,

jag har också döttrar som är väldigt galoppintresserade. Gick in på hemsidan, men det står ju ingenting där om hur man gör rent praktiskt? Måste man ha egen häst? Finns det någon minimiålder för att vara med? När vi var på Globen i höstas var det ju en 8-åring som vann shettisgaloppen, om jag inte minns fel!

De finns något som heter Täby galopps ponnyklubb tror jag de heter, jo jag tror dem kallar sig för de fortfarande. dem kan nog hjälpa dig annars finns de ute på Angarn, dem håller kurser och har egna ponnyer också, som man kan få träna på. Dem hjälper en med startanmälningar och utrustning också.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hjälp! Är intresserad av en 14-årig fin D-ponny som är välrirden och i god form. Provridning av min dotter i helgen och det kändes bra...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Görel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Vi går letat ponny ett tag nu och provridit ett par som inte riktigt fallit oss i smaken. Nu såg jag en annons på en D ponny född -04...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka