Thathorse
Trådstartare
Hej! Har precis fått hem en ponny som mest varit riden av små barn och alltså inte så komplicerat. Nu är hon hos mig och jag har börjat utbilda henne. Hon kan grunderna så hon vet hur man svänger osv men ibland blir hon som en fjording. Hon kan få för sig att vända åt ett annat håll och får hon inte som hon vill då så kan hon stegra. Samma när vi går mot/förbi utgången.. då drar hon ut allt hon kan och stannar ja henne så stegrar hon. Hon är ju inte heller van med att ridas själv så kanske är det?
Kan det va att hon att det är tråkigt att trimmas i paddocken? Eller behöver jag bara ge henne mer tid. Är så rädd att problemet ska förstoras då planen var att hon skulle bli en ridskoleponny då hon i övrigt är jättesnäll och hade passat perfekt som det.
Kan det va att hon att det är tråkigt att trimmas i paddocken? Eller behöver jag bara ge henne mer tid. Är så rädd att problemet ska förstoras då planen var att hon skulle bli en ridskoleponny då hon i övrigt är jättesnäll och hade passat perfekt som det.