Ponny och bete - hur gör ni som inte vill ha tunnor?

Jag tycker inte Greenguard är nå bra, vår welsh har haft den och på några veckor var det regält utnött i plasten längst fram. Det kan inte vara bra för tänderna att nöta och nöta, hästen blir olycklig och frustrerad, kan inte klias med sin kompis.
Vår ponny hade fångrisk pga kortisonkur och vi blev rekomenderad av veterinär att sätta på en sån och aldrig mer.

Fiffi
 
shettisen i stallet har en som inte är av plast, det är snarare nylon band och den ser hur fin ut som helst.
 
Oj så många svar! Tackar för alla tipsen! :) :bow:

Jag har nog bestämt mig för en kombination av vinterhagen + hage i hagen. Så får han käka lite gräs men mest hö. Trist att behöva vara sadist, men å andra sidan vore det ju jättesynd om honom om han skulle rulla fram till hösten igen...

;) Krocket
 
Våra islandshästar går också i "svälthage", dvs inte på fullt bete. Mest för att de verkligen skulle rulla fram efter sommaren, men också för att det är vad vi i dag har att tillgå.

Tar in dem nattetid, då vår gamling behöver (och VILL) sova liggandes inomhus. Självklart serveras hö då.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 762
Senast: Juli0a
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 149
Senast: Habina
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 215
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp