Ponny lr Häst

Sv: Ponny lr Häst

Själv tycker jag det är mycket roligare att rida ponny än häst :p svårt att säga varför men det är något speciellt med ponnyer :banana:

MariaStarlet skrev:
Vad tycker ni är roligast att rida (tävla) ponny lr häst??
Vilken är det tuffast konkurans i?

Lägg gärna in bilder på era hästar
Det beror ju på Jag rider nu för tiden bara stor häst och tycker det är jätte kul, men, för inte så längesedan reda jag en D-ponny och det var också kul men storhäst passar nog mig bättre...Det är svårt att säga det beror ju helt och hållet på hur stor erfarenhet men har. Jag är t.e.x. bara 15 år och rider stor häst. Det brukar ju bli tuff konkurans imed att det är oftast äldre som tävlar storhäst...men det är nog tuff konkurans på ponny tävlingar också men det beror ju helt och hållet på vilken klass men tävlar:)

MariaStarlet skrev:
Vad tycker ni är roligast att rida (tävla) ponny lr häst??
Vilken är det tuffast konkurans i?

Lägg gärna in bilder på era hästar

Ponny självklart :) dom är snabba och tar riktigt snäva svängar ju ;)

ja har bara tävlat ponny, men jag älskar ponnyr, visst finns det läkra stora hästar, men ponnyer är ponnyer och jag älskar dom, envis som jag är :rofl: , :love:

PONNY helt klart!! Speciellt lagtävlingar på ponny!! ;)
Allt var inte lika allvarligt på tävlingarna, alla skämta och och skrek hejjaramsor till varanndra.

Lite tystare och mer allvar på häst! Tycker jag iallafall ;)

Gud vad jag saknar ponnytiden nu!!! :D

__miiiaa__ skrev:
ja har bara tävlat ponny, men jag älskar ponnyr, visst finns det läkra stora hästar, men ponnyer är ponnyer och jag älskar dom, envis som jag är :rofl: , :love:

Jaa ;D Ponyz Forever :) synd att man måste gå över till stor häst sen :( men det är svinkul ändå rider travare :D men ponnyer inget slår dom :love:

Jag e 13år å har ingen ponny.. Är skitledsen över det men så e dt..
Jag tror att det är lika tufft på ponny och på häst!

Det var ett tag sen jag red ponny, men minns nog att konkurrensen var hyfsat hård då. Men hobbytävlar man som jag på stor häst, d v s typ upp till 1.20 så är konkurrensen djävulsk. Så känns det som i a f. Ibland tycker jag att jag rider som om jag stulit både häst och sadel i omhoppningen och blir kanske 14:e placerad, slagen med 4-5 sekunder....

Tyckte nog egentligen att det var roligare att tävla ponny och önskar mig idag en stor häst som går att rida som min D-ponny gjorde...

Jag tycker bäst om ponnyer och har inte tävlat häst så jag måste ju säga att ponnyer är roligast.

Har visserligen 3 ponnyår kvar, men rider/tävlar stor häst.

Ponnytiden var helt galet rolig, men föredrar att rida stora hästar! :)

har bara tävlat ponny hittils, den stora hästen e bara 3 år. men jag har en käsnla av att jag kommer tyvka det är ungefär lika roligt :D älskar att hoppa och älskar höjder! :D

Ponnytiden var väldigt givande. Men tycker att det lätt är att det blir rörigt på ponnytävlingar. Och dessutom räcker man inte till om man inte är riktigt tuff och vågar gasa på och ligga i svängarna. Men såklart är ponny jättekul! Och saknar det lite. Men jag hoppas att min storhäst tid kommer bli minst lika kul, lite orolig dock för hur stämningen är. Och nu när jag ännu inte har fått med alla klubbkamrater som fort rider på ponny! Det blir inte roligare än vad man gör det till. ;)

Storhäst är nog roligast, det är svårare och mer tekniska banor och större hinder. Samt det är inte lika lätt o vinna, hmm jag kanske hade en för bra ponny? Fast jag har bättre häst material idag.

Det är helt klart hårdare konkurrens på storhästtävlingar! eller var sägs om ca 100 starter där halva startfältet ridit i minst 30 år?
Och kommer man upp i de högre klasserna över 130 så kan man räkna med att jämt o ständigt få slåss med de allra bästa.

tävlar å har bara tävlat ponny och jag ÄLSKAR det!! Såå speciellt! :D

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar