Ponny lr Häst

S

Scratch

Vad tycker ni är roligast att rida (tävla) ponny lr häst??
Vilken är det tuffast konkurans i?

Lägg gärna in bilder på era hästar

Sv: Ponny lr Häst

jag tycker att ponny är roligast just för att jag inte har tävlat häst;) Det är iaf väldigt tuff konkurrans på ponnytävlingarna. Dt är för det första så många ponnyryttare sen är det ju inte så svårt att gasa järnet med dom som många ponnyryttare gör.

Ponnytiden var helt klart roligast. Allt var mycket mer på skoj. Konkurrensen beroe ju helt på vilka slags tävlongar man väljer att åka på, är svårt att jämföra. Tvälade såväl dre,hopp och fälttävlan på min ponny och nu på min stora häst rider jag enbart hopp...

Men för att vinna en ponnyhoppning säg MSV måste du ha både en ponny som kan hoppa högt och en som är väldigt vändbar och klarar av att gå korta vägar. På storhästtävlingar kommer man ganska så långt med att bara ha en välhoppande häst, man behöver inte flårida på samma sätt...förrutom när man går ner i klasserna LC-LB där folk rider som idioter även på stora hästar..

Men helt klart ponnytiden var roligast!!

Ponnytiden är VÄLDIGT rolig :banana: :D

Fast ibland måste jag medge att det skulle vara kul att tävla häst..(Just pga det "Långnos" nämnde, att vissa rider som om dom ville ra död på sina hästar) :crazy: :crazy:

Måste säga att tävla häst är tio gånger roligare än det var att tävla ponny. Iofs så var jag inte särskillt rutinerad då och vågade inte så mycket. Har mycket bättre hästmaterial nu vilket gör det roligare.

Generellt bättre ordning på hästtävlingar, mindre väntan, man slipper sitta och kolla på skenande b-ponnyer :smirk:

Ponny är klart roligast :D
Dels för att hindren inte är så förskräckligt höga, och dels för jag tycker stämningen är lite roligare än storhästtävlingar.

Vuxna människor är så allvarliga ;)

Däremot är det inte jobbiga ponnyföräldrar som ska ställa till det på storhästtävlingarna.
Inga dumma föräldrar som skäller på de stackars barnen som inte alltid tänker "klart" ute på tävlingsplatsen...

Jag tycker det är roligare med storhäst men det är väl pga materialet :) Sen är jag ingen ponnyryttare heller... inte tillräckligt ättrig :P

ponny helt klart:D

allt var mycket mer på skojj då kändes d som. sammanhållningen var oxå mycket bättre.

Men häst tävlingar har oxå sina fördelar. :D

Jag tycker faktiskt att storhäst är lite roligare :o
Älskade ponnytiden och mina underbara ponnyer :love:, men tycker att det ska bli jätteskoj med storhäst nu :d

Tycker att det känns lite mer på riktigt med storhäst, vet inte hur jag ska förklara, men det gör bara det :angel:

Det är nog mest konkurrens på ponnytävlingar helt klart, iaf på det lite mindre tävlingarna inom hoppning. När man kommer upp i elit så kan jag tänka mig att det är ungefär lika på storhäst :D

jag är kluven. Ponnytiden var underbar, men frågan är om det inte är lite roligare att tävla stor häst...

Sammanhållningen under ponnytiden var ju klart bättre i alla fall.

Min ponny när jag var och hälsade på honom i sitt nya hem i norge :) (Lånad rymdhjälm)
537771532QPXmiJ_ph.jpg

Fin!! :love: Vad har den gått för klasser? Ålder? Ras? Stam? :angel: Spännande att den blev såld till Norge :)

Ponny är helt klart roligare! Dels för att de är lättare och dels för att ponnyer är så otroligt söta och att sitta på en sån där hoppkanon som man vänder på en 5öring med, det är häftigt! :love:

men att rida häst är också väldigt roligt förståss och det är då man inser hur svårt det egentligen är att rida. Det fungerar inte lika bra att bara flänga runt, utan det krävs mycket mer av ryttaren... och får man ett framsteg då så känns det roligare :)

Som sagt: Helt klart ponny!:love:
Jag e igentligen såpass "stor" att jag skulle kunna rida häst, men jag tycker inte jag har så stor inverkan på dom..haha...!
Och de gånger jag red på ridskolan (vanliga lektioner bara...) satte ingen instruktör någonsin upp mig på en häst eftersom det tydligen står ponnyryttare i pannan på mig!:D ;)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar