Ponny/häst tävling

T

Tind

Jag har en ponny/häst som jag är intresserad av att starta några lokala tävlingar med. Han är 7 år nu. Jag kan ju slutmäta han som nästa är, men för mig kvittar det egentligen om han är häst eller ponny. Jag är 18 år så jag kommer endå inte att få tävla han som ponny, så frågan är:

Kan jag strunta i att slutmäta han, och ha han och tävla som häst? Löser ju ingen hästlicens eftersom det bara är lokal som är aktuell. Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Sv: Ponny/häst tävling

Ska du tävla honom som häst behöver han inget mätintyg.
Kommer han sen säljas/göra ryttarbyte och ska tävla bland ponnyer, så är det bara att mäta honom när det blir aktuellt.

Sv: Ponny/häst tävling

Tack för svar! Även om han troligen är ponny så är det inget som kommer orsaka problem när vi kommer ut? Inte för att det är till våran fördel men jag vet ju hur folk kan vara...

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
859
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: ameo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka