Ponny dog i krock med bil

Sv: Ponny dog i krock med bil

jag tror coari menar att snart kommer en lagändring att tvingas ske där man ser till den enskilda individens välbefinnande.

Jag tror dock coari har fel här för hur i h-te ska man kunna skydda billister för älgar?

Hur kan man hindra trafikolyckor?

Well, coari, löser du den frågan så får du nog nobelpris! :bow:

Är det bristande ekonomi som ligger till grund för att dessa hästars välfärd äventyrats eller brister det eget ansvar????

Värst av allt,,, ingen verkar bry sig om hästarnas välfärd,, bara sin egen bekvämlighet...

Ursäkta mig lite..... Bekvämlighet? Hästars välfärd???

Tror du verkligen på fullaste allvar att det är HÄSTEN som mår bättre av att stå uppstallad?
Stall finns ju enbart för att förenkla för oss människor!

Kan lova dig att det INTE är ett latmansgöra att ha hästar på lösdrift:eek:, de dagar jag är för BEKVÄM av mig för att vistas ute och checka hästar, kånka vatten och dona, DÅ får de faktiskt komma in på stall över natten.
Det är mycket enklare att "bara" behöva mocka än att ha dom ute....
:p

Stall finns ju enbart för att förenkla för oss människor!

Att man började med att stänga in djur innanför fyra vägar var inte för bekvämligheten utan för att skydda dem från att bli rivna av rovdjur och där är vi snart igen då varg och lodjur ökar.

Kl

Tur att inga meniskor kom till skada.

Tråkigt att det finns så många som inte tänker så bra i bilen har själv varit med om en liknade olycka på E6 då en gasade om alla bilar så fort han hade kört förbi vägasistans bilen och körde på en hjort och var inte många cm från att även köra på en av drevkar :crazy:.
Bara en va många tillbud på jägare som kommer till olycksplatser som jag har varit på.

Kram

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid 17-tiden på lördagen krockade en bilist med en häst i närheten av Nästvattnet, väster om Kramfors. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En bil och en ponny krockade på Ekenäsvägen i Raseborg på söndagen (3.12) strax före klockan halv fem på eftermiddagen. Ponnyn skadades...
Svar
0
· Visningar
327
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En trafikolycka inträffade på riksväg 47 i Kvillsfors på lördagsnatten. En bilist körde in i minst en häst som var på vägen. ... Källa...
Svar
0
· Visningar
796
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama