Ponny bland storhäst!?

H

HoppFantasten

Är det någon här som tävlar sin ponny bland storhästar?
Fördelar/nackdelar? Blev lite nyfiken bara, inte så ofta man ser det! :)

Sv: Ponny bland storhäst!?

min ponny har gått upp till 120 bland stora hästar förrut, för ryttaren blev för gammal. tror han gick rätt hyfsat upp till 120, sen blir de ju lite problem i kombinationer osv om man har en kortgalopperad ponny..i lite lägre klasser tror jag inte de e nåra direkta nackdelar, ponnier e ju oftast mkt snabbare i omhoppningar! :)

Vet en maxad C-ponny som iaf gick 1m 1.10 klasser...

Sedan vet jag en D-ponny som tävlar samma klasser...

jag tror inte att det är några svårigheter bara man inte har en allt för kort galopperad ponny så går det nog bra men det är ju oftast många fler som startar i storhäst klasser så det blir ju svårare kokurans. Men sen blir det ju jobbigare för ponnyer för det blir högre men dom kan ju sväng snävare och är snabbare så där har man ju fördelar i omhoppningen.

Får man hoppa högre än 120? Man fick inte det förut iaf har jag för mig.

Va, det har man väl alltid fått? :confused: Har för mig att det fanns en maxad D-ponny på 70/80- talet som gick OS (eller va det VM??)... har för mig jag läst det i någon gammal ridsport...

om man tävlat högre än 120 med samma ponny när den var ponny kan man få dispans att tävla högre.

Till trådskaparen: Det finns ett antal trådar om detta ämne redan.. Sök i forumet.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka