Polyneuropati...

supercassie

Trådstartare
ett fall av sjukdomen ovan har drabbat ett stall i min direkta närhet.

Någon här som har erfarenhet av denna mystiska sjukdom?

I fallen jag känner till har det gått otroligt fort, hästarna har börjat snubbla och kota över och slutat liggande i det närmsta paralyserade innan de fått tas bort

En av mina uppfödningar i Norge drabbades av detta för ett par år sen (tror jag det var). Hela stallet drabbades och man misstänkte inplastat foder men vet inte om man någonsin fick reda på orsaken. Kan ta reda på det om det är intressant.

Han blev iallafall fullt återställd och är tävlingshäst på elitnivå! Vilket vi är otroligt glada för. Jag vet inte hur många hästar som blev avlivade men tror inte att alla i stallet drabbades eller blev så sjuka.

Otäck sjukdom!

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 543
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka