G
Getaway_hon
Har börjat funderat lite på att betäcka mitt arabsto. Dock måste hon kollas av vet. först då hon är född -90 och detta skulle bli hennes första föl. Om det skulle visa sig att det är okej så är jag väldigt sugen på en polsk hingst. Först funderade jag på att betäcka med ett engelskt fullblod för att få en anglo och därmed lite större häst. Men efter att ha suttit och kollat igenom hennes stam och funderat lite så skulle det vara kul att "bevara" hennes stam och fortsätta med det polska blodet.
Hon är e. Maz (e. Aladdinn u. Maricedia) och u. Herbata (e. Cid ben afas u. Exessa)
Trots hennes stam är hon inte alls speciellt arabtypisk (har fint huvud, men saknar steg), så skulle gärna vilja ha fram det i ett ev. föl. Skulle gärna vilja ha en lite större hingst till henne som kanske kan få fram en något större avkomma än vad mitt sto är (ca 1,53).
Skulle bli glad om någon har något förslag på hingst
Hon är e. Maz (e. Aladdinn u. Maricedia) och u. Herbata (e. Cid ben afas u. Exessa)
Trots hennes stam är hon inte alls speciellt arabtypisk (har fint huvud, men saknar steg), så skulle gärna vilja ha fram det i ett ev. föl. Skulle gärna vilja ha en lite större hingst till henne som kanske kan få fram en något större avkomma än vad mitt sto är (ca 1,53).
Skulle bli glad om någon har något förslag på hingst