pollenallergi?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare windsong
  • Startdatum Startdatum
W

windsong

Kört intervaller igen med pållen, sedan den 16/4 har pulsen varit väldigt hög efter 15min-88 normalt brukar den vara 60-65.
Hon flåsar inget, känns stark och löp villig, lite vitt i näsborrarna, travar som en gud, några ideer?:confused:

Sv: pollenallergi?

ja hästen kan ju ha pollenallergi men jag har aldrig hört någon häst som haft det tidigare... Har du tagit tempen och kollat så hästen inte har feber? Är det varje gång du är ute som den får hög puls?

Sv: pollenallergi?

Jag vet en häst som är allergisk. Antar att det är mot pollen eller ngt liknande. Kommer inte ihåg riktigt.
Den blir mkt slöare o så under sommarhalvåret så därför startar den mest vintertid.

Hoppas för din skull att det inte är så med din häst.

Liknande trådar

Hästvård Jag blir så ledsen och dyster när jag googlar på hovledsinflammationer och läser om alla dessa hästar som behandlas i ett år eller mer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
19 512
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 880
Senast: skuggi
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 020
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar