Pollen och irriterade ögon

S

Shimba

Min häst är svullen och helt rosa i sina slemhinnor i ögonen, det kliar också en del. Precis som min ögon kan kännas och se ut ibland av pollen.
Är det tokigt att droppa i receptfria ögondroppar typ lomudal eller nåt? kan det vara farligt på något sätt?
 
Sv: Pollen och irriterade ögon

jag vet inte men du ska nog ha ett recept så du kan fråga en i receptionen i apoteket (för djur) för jag tror att det är ögoninflamation.Men det är inte farligtom du tar det i ögonen men det bör nog undersökas för det är ögoninflamation.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här känns som ett så pass litet besvär att det inte går att söka vård för det, men jag funderar ändå på vad det kan vara och om...
Svar
4
· Visningar
370
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 228
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp