Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, hur gör man för att ta ett gym av en annan färg? Jag har slagit ut tre av motståndarna, men måste mina slå alla i andra laget själv eller hur funkar det? Och om ett gym hålls av samma färg som ens eget lag - kan man då slå ut någon av de andras pokemons för att få in sin egen i stället?
Om ett gym hålls av ett annat lag måste du slå alla. Om du har en kompis från samma lag som du på samma plats kan ni hjälpas åt genom att slåss samtidigt. För att få in en i ett gym med din egen färg måste du levla upp gymet så det blir ytterligare en plats i det.

Jag använde en incense på ett ställe det aldrig finns några Pokémon. Resultatet blev:
1 weedle
1 eevee
2 paras
1 spearow

Jag tycker verkligen att incense-erna är värdelösa, man får ju verkligen inte valuta för pengarna! Inte för att jag lagt några pengar, men ändå ;) Nåja, jag fick en kvällspromenad iallafall.

Om ett gym hålls av ett annat lag måste du slå alla. Om du har en kompis från samma lag som du på samma plats kan ni hjälpas åt genom att slåss samtidigt. För att få in en i ett gym med din egen färg måste du levla upp gymet så det blir ytterligare en plats i det.

Men hur gör man för att levla upp ett gym då? Och kan man vara två och hjälpas åt då också?

Men hur gör man för att levla upp ett gym då? Och kan man vara två och hjälpas åt då också?
Du träningsslåns mot dina lagkamrater. Om du vinner får gymet poäng. Det går att se vad gymet har för poäng och vad det behöver ha för att utökas. Jag vet faktiskt inte om man kan hjälpas åt att vinna striderna, men man kan förstås hjälpas åt att samla poäng genom att slåss båda två.

Har spelat på min mobil i ungefär en vecka nu, är level 14. Tidigare spelade både jag och min sambo på hans konto (sen fick han jobbmobil och jag tog över hans gamla).

Vet inte riktigt vilken jag vill ha som buddy, Magikarp eller Eevee.

Man kan hjälpas åt att slå ut den andra färgen oavsett om man är i samma lag eller två olika. Jag har gjort det tillsammans med ett par vänner som av någon anledning valt FEL lag ;). Jag såg ett par killar härom dagen som också hjälptes åt trots att de var i olika lag. När de vunnit gymmet lät de killen som inte var i samma lag som de andra sätta in en Pokémon. Sen lät de honom plocka ut coins innan de slog ut honom och satte in sina egna.

Fick Tangela, Ponyta och Ekans ur mina 5km ägg igår. Plus två Magikarps ur mina 2km ägg.

Fångade en Mr Mime med 900 cp, plus fångsdee en liten ensam Charmander. Ytterligare en Snorlax blev det med (1300cp).

55000 till level 24... :p

Tog mitt andra gym idag, fasen börjar bli grym på det här
Igår unnande jag mig köpa ett lucky egg och evolvade mig upp till level 18 och en bra bit upp till 19. Har 17200 XP så det är ju lite kvar men det känns bra
Är uppe i 75 olika Pokémon. Så nästa delmål är 80 st

Tack vare att jag fick en psyduck i ett ägg här om dagen kunde jag evolva till Golduck, vilken var ny för mig :) Sett skuggan av den men inte fångat den tidigare. Blev dessutom rätt bra, 1329 cp :) Dessutom evolvat till en bättre Clefable (1318) och Vaporeon (1747). Behöver 1 candy till för Ekans, och 2 till Staruy som jag har som buddy. Sen 10 candy till Nidoqueen :D Det är tur dom rosa nidosarna kommer ofta här i byn. Den blå är inte lika ofta, behöver ca 30 candys till innan Nidoking men de rullar på snabbt med dom :) I övrigt har det inte hänt mycket alls...

Syrran å jag satt på Cinderella i lördags (vikingline till åland)
Fick återigen väldigt bra med pokemons på incensen..
3 Growlithe, minst 3 han Nidoran, minst 5 råttor, några duvor, och en massa annat enstaka..
Kan nog påstå att de kom djur minst varannan minut... Så jodå den funkar bra på vatten :)

• Gilla
Reactions: Laa
Jo en sak till som jag har funderat på. När man slåss på gym - räcker det att trycka på "go" eller går det bättre om man trycker på motståndaren hela tiden, tryck tryck tryck? Ser många som typ pepprar skärmen - hjälper det mot något?

Jo en sak till som jag har funderat på. När man slåss på gym - räcker det att trycka på "go" eller går det bättre om man trycker på motståndaren hela tiden, tryck tryck tryck? Ser många som typ pepprar skärmen - hjälper det mot något?

När den räknat ner så hjälper det VÄLDIGT mycket att peppra skärmen ;) Det är ju så du slåss... Men vart på skärmen du trycker spelar mindre roll ... Sen när den "blå" stapeln under din gubbes namn är fullt håller man nere på skärmen så släpper man loss specialeffekten på pokemonen....

När den räknat ner så hjälper det VÄLDIGT mycket att peppra skärmen ;) Det är ju så du slåss... Men vart på skärmen du trycker spelar mindre roll ... Sen när den "blå" stapeln under din gubbes namn är fullt håller man nere på skärmen så släpper man loss specialeffekten på pokemonen....

Det där med specialeffekt var nytt. Vad är det och hur exakt gör man för att dra på den? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
969
· Visningar
60 492
Senast: Saigon
·
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31