Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
För er som undrar ... Nej jag har inget liv ...
Det här är anledningen till att jag kan levla så fort som jag gör =)

image_57c9a3bce087c3512f41be5f.png

Ståendes utanför Gamla stans tunnelbanestation, dit jag även ska in i kväll (som sagt inget liv å det här håller näsan ovanför vattenytan)

Sen bor jag vid årstafältet och har gym så här nära ...

pokegym_57c9a785ddf2b33d7902b170.jpg

Ståendes utanför Gamla stans tunnelbanestation, dit jag även ska in i kväll (som sagt inget liv å det här håller näsan ovanför vattenytan)

Ska nog vara glad över att inte bo i Stockholm trots att jag är avis. Med så många stops hade jag aldrig kunnat ta mig hem ens :D

Jag hade ju gärna tagit några av dom stopen till byn :p Vi har 5 som är centrala, sen två till där det är lite längre till. Och tre gym. Ett centralt, två längre bort åt varsitt håll dessutom :cautious:

Alltsåååå...

E7DFE870-3060-44E0-9B7E-CE3E98F6ACA1_zpshys75xvb.png

:yuck::yuck: Fy vad tråkigt :cautious: Jag vill flytta!!!!

Har bunkrat upp mängder med pidgeys och har några nya att evolva fram så ikväll ska jag ta ett lucky egg och köra racet. Sista ägget och sen får jag köpa av de coins jag lyckats skrapa ihop i gymmen.

Körde ett Lucky egg och ett 20-tal Evolve. Är nu på level 18.

Nya i samlingen blev: Golduck, Haunter, Poliwhirl, Vaporeon och Weepinbell.

• Gilla
Reactions: Laa
Idag drygade jag ut samlingen med en Dragonair :D. Synd bara att den hade CP 22. Men jag passade på att hitta typ 15 Psyduck (så nu kan jag få ytterligare en Goldduck) och typ lika många Magikarp och Staryu. Fick också en Electabuzz i mitt 10 km-ägg. Strax över 1000 i CP också så det får väl vara godkänt. Han var ny för mig :).

Igår skickade jag in en Pokémon i gymmet på väg från stallet. Idag när jag lyckades peta in en Pokémon i gymmet hemma och plockade ut mynt upptäckte jag till min lycka att jag fortfarande regerade i även det andra gymmet! Så jag kunde plocka ut 20 mynt idag. Lyckades peta ut ett annat lag från ytterligare ett gym två gånger. Dock var de otroligt omogna och skickade in nya Pokémon innan jag hunnit sätta in min. Varför gör man så? Man kan ju ändå bara plocka mynten en gång per dag? Okej att de gör det framför mig, men andra gången var det även en liten kille där på 9-10 år. Elakt!:mad:

• Gilla
Tog idag en extrasväng genom halva stan istället för att ta bussen :angel: för att ffa fylla på min ryggsäck som börjat tunna ur ffa på potions och revives. Hade typ 15 pokemons att väcka till liv. Hittade en lagom femminutersrunda som jag hann passera tio pokestops på och gick runtrunt. :laugh: Fyra av dom hade dessutom lures. Skittråkiga dock så kom hem med typ 15 Rattatas, 10 Drowzees, ett gäng Spearows och Pidgeys. Jag lyckades dock fånga Mr Mime och Hitmonlee som var nya för mig. Ryggsäcken är också full. Iofs mest med bollar, 90 ultra, 100 great och så ett gäng vanliga.

Något annat spännande som hände var att jag hade ett ägg på 3.7km/5 och när jag satt mig på bussen kläcktes det. Skitskumt. Att det hoppat upp några hundra meter ja men inte såhär mycket? Fick en halvkul Bellsprout. Och btw har jag fortfarande bara fått ett enda 10km-ägg och jag är bara några tusen xp från level 24. :wtf:

• Gilla
Idag har det hänt lite grejer för mig. Hittade en Kingler på 929, en tentacool, ett par gastly, Dragonair på 476 (ny!), Golbat på 1127, 4 magikarp vid en lure, en Squirtle och en horsea. Många som jag inte brukar få så det var roligt! Fått ett gäng weedle clefairy oddish och carterpie men dom räknas knappt :p Fått ett gäng nya också som jag utvecklade medan jag använde Lucky egg, Cloyster, Graveler, Machoke, Sandslash och wortortle :banana:

Och min rygga är tom på bollar... Har 4 ultra ball kvar...

Mina bollar har också sinat... Har ca 20 great balls och 20 ultra balls kvar. De vanliga tog helt slut igår. Jag är van vid att ha typ 150 bollar sammanlagt. Planerar att köpa extra utrymme i ryggsäcken för mina coins så småningom. Men det är tur att jag har pokestopet utanför kontoret. Idag ska jag samla bollar hela dagen :angel:

Jag har gott om bollar, 150 ultra, 120 great samt några vanliga, däremot börjar intresset sina :p Jag önskar att man kunde evolva och förbättra sina Pokémon genom att använda dem i spelet, genom att promenera, slåss på gym osv, och inte bara samla candy på hög. Det gör liksom att jag känner att jag aldrig kommer kunna få sista versionen av många, och det är tråkigt. Jag förstår att de ska vara ovanliga, men när det bara känns omöjligt.. ;)

Nåja, jag har ett par kvar att fånga innan jag är nöjd, och jag hoppas fortfarande på att få ett 10km ägg men det verkar hopplöst. Känns lite orättvist när vissa får många och andra nästan inga! :(

Kläckte två ägg i bilkön på väg till jobbet. En Bellsprout cp458 och....det roligaste....en Ponyta på cp666 hp61 vilket gör att jag nu även den är klar att evolva :up:
Snart snart dags lägga på ett Lucky Egg och starta evolva sig upp lite i level :D

Jag har gott om bollar, 150 ultra, 120 great samt några vanliga, däremot börjar intresset sina :p Jag önskar att man kunde evolva och förbättra sina Pokémon genom att använda dem i spelet, genom att promenera, slåss på gym osv, och inte bara samla candy på hög. Det gör liksom att jag känner att jag aldrig kommer kunna få sista versionen av många, och det är tråkigt. Jag förstår att de ska vara ovanliga, men när det bara känns omöjligt.. ;)

Nåja, jag har ett par kvar att fånga innan jag är nöjd, och jag hoppas fortfarande på att få ett 10km ägg men det verkar hopplöst. Känns lite orättvist när vissa får många och andra nästan inga! :(
Det kommer att komma om jag förstått det hela rätt. Om jag förstått det rätt kommer de införa att man kan använda sina pokémon som "buddys", och dessa kan man promenera med och på så sätt samla candy och stardust. Jag läste en artikel om detta, och det är vad jag förstått det bekräftat av tillverkarna. Så häng i!

Någonting som fått mig att tappa suget lite är att man förstått att så många fuskar, särskilt kids då. Min 13-åriga son berättade att alla hans kompisar fuskar. Först trodde jag inte på det (risk för att bli bannad osv) men nu när man ser att det finns de som är i lvl 18 och ar en dragonite 2000 på gym så börjar man ju undra. Överlag verkar ju alla" ha dragonites i gym numera. Själv har jag inte ens fått en enda charmander ens en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 47 48 49
Svar
979
· Visningar
60 929
Senast: Mineur
·
Tjatter Hur gör ni? Firar ni er födelsedag varje år? Ser ni till att fira andras även om de själva inte tar initiativ? Firar ni med vänner... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: lizzie
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
281
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka