pojkvännens hund är aggresiv

F

fantastique

:crazy: Jag ska köpa en valp, men min nya pojkväns hund är aggresiv mot andra hundar:eek:
Vad göra???
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

:crazy: Jag ska köpa en valp, men min nya pojkväns hund är aggresiv mot andra hundar:eek:
Vad göra???

Många hundar är det mot andra hundar men inte mot flockens individer.

när ni får hem valpen ge han en avlusning varje gång han är för hårdhänt mot valpen eller rent av är oschysst mot den lille. banna han o sänd i väg han o han får inte vara med utan vara utanför, det brukar hjälpa för ingen hund vill stå utanför flocken.
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Men kan han inte bli svartsjuk då?
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Men kan han inte bli svartsjuk då?

Det är ju det som är meningen men det hela.

Om han beter sig dumt mot den lille då sänder man iväg han varje gång o ni håller på med valpen utan han då kommer han snart inse att det funkar inte o bete sig som ett pucko, utan man är lugn med valpen då får jag också vara med flocken.
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Det beror ju på HUR aggressiv han är också.

Är han så pass elak att det finns fara för valpens liv och hälsa skulle jag nog helt enkelt inte skaffa någon valp.
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Vi har en 12 årig tax så när vi skaffade en valp (valpen är nu ett år) var vi lite oroliga över hur den gamle skulle regera med en ny hund i familjen då han också e lite aggresiv mot andra hundar.
Vi gav mkt uppmärksamhet till valpen men glömde inte bort det gamle men när han blev hårdhänd fick han inte vara med på typ 3-5 min å sen fick han komma han lärde sej att om jag e snäll men bestämd och uppfostrar valpen får jag beröm. Den gamle har värkleigen lärt den lille både bra å dåliga saker den dåliga är at attakera tidningen när den kommer ner i bervlådan.
Så om du ni skaffar valp så glöm inte bort det älder men visa honom att den lille är välkommen den med fast den gamle är högre i rang genom att h*n alltid får först mm.

Lycka till :bump:
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Det beror ju på HUR aggressiv han är också.

Är han så pass elak att det finns fara för valpens liv och hälsa skulle jag nog helt enkelt inte skaffa någon valp.

Oh:eek: jag är ju lite rädd faktiskt. Men jag har alltid velat ha en hund med blå ögon, och nu har jag hittat en valp:love:
HU:crazy:
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

Om du köper en hund enbart för att den har blå ögon så bör du nog tänka om...

//E
 
Sv: pojkvännens hund är aggresiv

tilläggas bör väl att den vuxna hunden måste få korrigera den lilla ibland och uppfostra denne. Så att ni inte bannar honom varje gång han gruffar eller nåt. Min lilla meshund har varit på tok för snäll till lilltaxen och jag så gott som önskar att han huggit tag i han ordentligt ett par gånger för att läxa upp honom.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 405
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp