Poesiludrets julklappsrimstuga

Jag är så imponerad av er som kan rimma är själv helt värdelös.

Kudde o täcke

En "filt" en sådan med fleece på ena sidan o tyg på andra sidan och med stjärnor på om det hjälper till.

Kära poesiluder!
Detta är ju årets höjdpunkt - jag har massa klappar men inga rim - även om rimmen brukar komma till mig vartefter så är de ofta så läjligt simpla - det vore ju kul att överraska med skaldande som får publikum att bli imponerade av min talang även om den egentligen är någon annans. Så vad sägs om att rimma lite på tekanna? Matta? vinglas? morgonrock? rygsäck?

Matta

Kommer i flera olika modeller
Ligger i vart rum och dräller
I hallen, köket och på dass
Värmer gott för fot och tass

Jag ska ge bort
Skärp (gjrot själv)
Kalender (en ensamma mamman och en arsenal)
Väggdekoration, ödla
Bricka (sån där liten för macka o mugg)
Mobilfodral
mickroskyddslock
grylappar
USB-grenkontakt

har inte börjat fundera på rim till något än... :p

Jag är totalt värdelös på rim men älskar era bidrag i tråden - när jag såg att @Dentaku ännu en gång begivit sig in i poesins värld var lyckan gjord! Jag visste inte att @nickan1 också var världsklass-rimmare. :p

Det vore jätteroligt om någon i tråden kände sig manad att göra ett försök på mina julklappar vilka då är:

- En flaska rödvin.
- Nagellack (Personen i fråga stal alltid mitt lack av samma märke och nyans, vilket jag hade velat få med i rimmet!) :p
- Påslakan i fleece. (Ja, mamma fryser även i +25.)
- Té och choklad.

Jag är totalt värdelös på rim men älskar era bidrag i tråden - när jag såg att @Dentaku ännu en gång begivit sig in i poesins värld var lyckan gjord! Jag visste inte att @nickan1 också var världsklass-rimmare. :p

Det vore jätteroligt om någon i tråden kände sig manad att göra ett försök på mina julklappar vilka då är:

- En flaska rödvin.
- Nagellack (Personen i fråga stal alltid mitt lack av samma märke och nyans, vilket jag hade velat få med i rimmet!) :p
- Påslakan i fleece. (Ja, mamma fryser även i +25.)
- Té och choklad.

Om vinet är från Bordeaux funkar det här rimmet... :angel: Annars kan jag modifiera det. ;)

Vinglas:

En resa till vackra Bordeaux
du inte i julklappen få
Men en annan sak
att ge samma smak
Du när som helst kan fylla på!

Åh vad bra ni är! :D

Jag ska ge bort:
Konsertbiljett, ölprovning, ansiktsbehandling, spabesök och The penguin book of historic speeches.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
48 49 50
Svar
983
· Visningar
30 619
Senast: Masse
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 032
Senast: _Taggis_
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 257
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa Hej alla Bukefalister, då ämnet är så pass jobbigt för mig, väljer jag att vara anonym och skulle det vara någon som känner igen oss, så...
Svar
19
· Visningar
4 623
Senast: jolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka