poblem med en hund i stallet..

Sv: poblem med en hund i stallet..

Jag tror att du är ganska rätt ute i dina frågeställningar angående varför just du har problem med hunden.

Förstår precis vilken problematik du har och känner inför detta här. Inte roligt med djurägare som inte ser sina brister och är ödmjuk nog att förstå att andra kan besväras av reslutatet.

Mitt råd är att försöka prata med ägaren. Förklara att han hoppar på dig och att du har svårt att försvara dig (han är ju ändå ganska stor). Fråga henne vad hon tycker att du skall göra? Tar man det den vägen och med en ödmjuk inställning (som jag skulle ha jätte svårt för, eftersom hela grejen är så dum).. Så kanske hon tänker till och reder ut det åt dig.

Är hon medveten om att hunden gör så här med dig? Är hon det så blir det svårare ...

hon såg inte då han hoppade upp på mig till å med bakbenen va i luften då så jag slogs nästan till marken.

men de har vara några andra gågner då han varit närapå som hon ropat på honom jag har stått å mockat å han har kommit in i boxen å vare påväg. så jag antar att hon egentligen är medveten om hans dominanta sett tror dock inte hon anser de som ett problem.

Du har ju alltid tipset från wildrose.

Kanske nån gång när ägaren inte ser...

Problemet är ju bara det att man inte vet vad man får för gensvar ... Hade det varit min hund hade han omedelbart tagit strid tror jag ...:crazy:

Som någon skrev, dumt att ge sig in i nått man inte vet om man reder ut.

fast jag hade nog blivit så arg att jag gjort nått liknande om det var jag som blev attackerad av 70 kg hund

Du kan ju också säga att du tycker att det är olustigt. Att du inte gärna vill läxa upp andras hundar.

Ett annat tips är att inleda samtalet med beröm av något slag. Komplimang och beröm något (som är bra?) med hunden innan du på ett så ödmjukt sätt som möjligt förklarar din "rädsla" (jag vet ju inte om du tycker att det är obehagligt.) för hunden. Att du väldigt gärna vill att hon ser till honom när du är i stallet. Och det där hoppandet ... osv.

Jag vet inte, det är svårt att kritisera någon och framför allt om dem går till försvar.

Du har ju alltid tipset från wildrose.

Kanske nån gång när ägaren inte ser...

:crazy: Att ge en "okänd" hund en spark skulle jag aldrig i helskotta våga göra ( om det inte är för att försvara min egen hund ).

LadySara har inte en aning om hur den här hunden kommer att reagera på en spark, rent krasst kanske hon kunde ha sparkat till hunden om det hade handlat om en Jackrussel, men verkligen INTE nu när det faktiskt handlar om en stor tung Cane Corso..

Jag tror på att tala med ägaren i schysst ton :)

håller helt med dig att ge den här hunden en spark är nog bara att spä på han vilja att vara dominant å vem vet vad som händer...

men jag börjar fundera om ägaren sitter på buke. för igår när jag var i stallet. hade mamma med mig för hon ville se underverket.. ehmm ja in häst alltså hon har inte hunnit med de.. så kom hunden med ägaren dit. hon hade han kopplad å tog ej bort kopplet satte in honom i en box å lät han sitta där när hon mockade mm. får väl se hur de lbir till nästa gång om de var för att mamma var där eller hur de va de får vi se nästa gång men annars får jag ta mod till mig å prata med henne. tala om hur jag känner å försöka få henne att förstå.

hon har lite mycket nu så man vill inte gärna lägga på henne mer. hennes ena totto står på ulltuna å kommer nog inte hem igen..

Men det handlar ju inte om att skuldbelägga ägaren alls så jag tror gott att du kan tala med henne :)

Lycka till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 612
Senast: cello
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
3 212
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 208
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka