poängfel i dressyrprogrammet

Lusselina

Trådstartare
ridit KM i dressyr idag. hästen känndes fin.
räckte inte till placering men nöjd var jag.

men nu när jag kommit hem och satt mig för att kika på poängen så stämmer de inte. det saknas 16 poäng som någon har glömt att räkna ihop.:eek: jag hade alltså varit klubbmästare.

så va gör jag nu?
lägger in en protest?
eller struntar bara i det.

för mig känns det viktigt. men jag vet heller inte hur jag går tillväga

Sv: poängfel i dressyrprogrammet

man har 30 min på sig under tävlingen att kolla poängen tror jag och säga till.

ring tävlingensklubben nu och säg till?

Eftersom det är en klubbtävling går det säkert att rätta till i efterhand. Kanske kan du dela segern med den andra ryttaren. Var det på Brätte föresten?? :)

jajjemänsan det var det.
väldigt rörigt idag..
dela går alldelews utmärkt.

det enda som är viktigt för mig är att resultatet blir rätt.

i framtiden kanske vi ska ta föl på hästen eller sälja. då är det ju iallafall en liten merit.. från 64 till 69 % är ju lite skillnad.

Du tar lärdom av ditt misstag och kontrollräknar dina protokoll direkt i fortsättningen, så behöver du inte reta dig på det. Protestregelns 30 minuter räcker gott och väl för att räkna igenom flera gånger, medtag miniräknare.
Synd på en missad titel, men gissa hur kul det är för den som fick segern att få reda på i efterhand att h*n inte vann?
Ring o hör, de kanske kan lösa det på ett snyggt sätt.

Protest är ingen ide, du har själv schabblat till det ioch med att du inte kontrollräknade ditt protkoll omedelbart, när prisudelningen är gjort så är det kört liksom.

Sen så gör resultat från en klubbtävling ingen skillnad för hästen som avelssto eller hennes kommande föl. Klubbtävlingr är inte meriterande.

javisst, jag är en idiot som också är nybörjare på tävlingsbanan.

merit är det i vilket fall som helst. något att kunna visa upp.

men tackar för din suport

Usch, vad snöpligt.... Men roligt att det gick så bra för dig! Fortsätt sök tävlingsledaren. Även om du inte har "laglig" rätt att få din pokal ska du ju helt klart ha upprättelse!

därför man kontrolerar poängen direkt...Ingen aning om hur du går till väga...men orka för ett KM..såvida ni inte har extremt fina priser :)

javisst, jag är en idiot som också är nybörjare på tävlingsbanan.

merit är det i vilket fall som helst. något att kunna visa upp.

men tackar för din suport

vill du att jag ska ljuga för dig eller?

det hände mig också en gång. eller, domaren hade slarvat när hon skrev ner poängen så hon hade skrivit 146 istället för 164. jag blev jätteledsen först, för det hade verkligen kännts bra när jag red. sen när jag kom hem upptäckte jag att hon hade räknat fel. men då var det ju för sent o göra nåt åt det...

javisst, jag är en idiot som också är nybörjare på tävlingsbanan. merit är det i vilket fall som helst. något att kunna visa upp.

Du är ingen idiot, detta kan hända vem som helst. Självklart är det en merit! Vad som är en merit och inte beror ju helt på vem man "visar upp" meriten för..... Så var glad för din KM-seger (även om den inte är riktigt formell...)! :)

nej men för att bara fritidsryttare med en travare känns det ganska så stort.

haha jo då. jag 'är stolt över min lilla travartös. det gick allt att få fason på oss också

precis. nej, titeln är inte så viktig. det kan lika gärna stå att jag red clear round. men poängen hoppas jag att de kan ändra på

Poängen kan du själv ändra på. Om du tycker det är viktigt så är det ju bara att du ändrar poängsumman, det var ju en felräkning, så har du det på ditt protokoll, och naturligtvis kan du säga till klubben att felet har begåtts så de är uppmärksamma, men resultatlistan kan du inte ändra på.
Ni har ju ridit på era poäng, oavsett hur de är summerade, och det kan du vara glad för. Sen vet du att du ska räkna tidigare nästa gång.

Ähh det är inte tonen du inte gillar utan det jag skrev att det inte är meriterande, då bedömningen på klubbtävling oftast är väldigt snäll och ofta utan en utbildad domare, och sällan någon skulle få samma poäng på regional tävling.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
416
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka