S

Sarasara

Min kattunge har vält ett oboy glas över mitt TR så sidorna har klibbat ihop..

Undrar därför ifall man får 3 poäng för 6 och övriga placeringar i la på regional nivå?

Sv: Poäng

undrar ocskå detta, men kan det inte vara att det går efter hur många startande det är i klassen???

Nej?

1a= 9 poäng
2a=7 poäng
3a=6 poäng (tror jag)
4a=5 poäng (tror jag)
5a=4 poäng

Sen undrar jag ifall det bara är 6:an som får tre poäng och de övriga placerade 2 poäng eller ifall alla placerade under 6:an får tre poäng?

(dålig på att förklara)

Men det har iallafall inget att göra med hur många startande det är i klassen!

Sarasara tänker på ponny och Ämelie på häst antar jag? Det är nämligen skillnad i poängen där.

Lätt A för ponny:
9 poäng - 7 poäng - 6 poäng - 5 poäng - 4 poäng - 3 poäng till övriga placerade

1,20 hoppning för häst:
12 poäng - 8 poäng - 6 poäng - 4 poäng - 2 poäng till övriga placerade

Har inte TR framför mig men för stora hästar måste klassen innehålla ett visst antal starter för att man ska få poäng. Vill minnas att det är minst 20 starter i 1,10 och 1,20, sen om det är 10 eller 15 starter i 1,30 och högre klasser kommer jag inte ihåg. Hur det är för ponny vet jag inte. Men man får som sagt inte mer poäng om det är många starter.

Senast ändrad av en moderator:

får jag lägga till en fråga?;)
Om man har fått ihop en viss summa poäng detta år..har man kvar dom tills nästa år..?
Asså om jag tex har 18 poäng i MVS B detta år och vill kvala till MSV A nästa år...måste jag då börja om, att spara på mina poäng?:crazy: :confused:
Ni kanske inte fattar vad jag menar:angel:
Jag pratar om ponny.....

Aaah bra! Har undrat över exakt samma sak! (Eftersom mitt TR är oläsligt)..

Någon som vet?

Och en annan fråga som kanske är lite svår att förstå:

Om man t.ex. får 6 poäng på en tävling och 5 på en annan..Och "tiden går ut" för de 6 poängen..Dras dom av den sammanlagda poängen då?

T.ex. om man har 11 poäng och 6 poäng av dom "går ut" har man bara kvar 5 då?

Väldigt luddigt förklarat hoppas någon fattar!

som jag har förstått låg det som förslag hos Ridsportförbundet att man skulle börja om från 0 nästa år, eller iaf att man inte skulle vara uppklassad. men detta gick inte igenom!
så dina poäng tagna 2005 följer med 2006. så i ditt exempel räcker det med att ta 2 poäng till för att kvala till MSVA!
så har jag fattat det iaf! :)

Om man skulle börja från noll varje år skulle tävlingarna i januari-februari ha ganska små msv klasser..... Och då skulle de som ridit svår klass i december få tävla lokalt i januari. Orimligt.

Men efter hur lång tid går "poängen ut" då?

T.ex. om man tar 5 poäng i juni, får man bara behålla dom poängen tills nästa års juni?

(Gud jag är så dålig på att förklara)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 493
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur