PNH-uppvisning *blider*

Sv: PNH-uppvisning *blider*

Glöm komplexen! Det viktiga är inte var du har varit utan vart du bestämmer att du är påväg!! Med hjärta intresse och sökande kommer man fram :) Man lär sig och hur ska man kunna utan att (pr)öva :)?

Tja, här är några kort på mig och W.
Exakt hur ful hjälm jag har kan vi diskutera sedan :smirk:.

Här tränas det på härmolle, dvs härma kroppsspråket och följa energin.
Jättekul, men way to go!

Mvh Li

39.jpg

43.jpg

40.jpg

42.jpg

Tycker du att hästarna utstrålar harmoni på t ex de 2 bilderna där det är en hästtransport i bakgrunden, och skimmeln står på bakbenen?:confused:

Men snälla lilla du....Hästen som står på bakbenen är lekfullt harmonisk..ser du inte det är du f*n blind..Är så less på folks otroligt dumma negativitet på Buke forumen ibland..fy f*n för pessimister som er som dessutom ska komma och lära andra ett o annat..Va lite open minded för satan och prova o se hur harmoniska era egna feta hästar ser ut när du kommer till hagen..

Det är ju fantasktiskt att så många människor försöker sitt yttersta att få en bättre kommunikation med sina hästar eller?

Sluta nu klanka ner på allt o alla o se på er själva och er hästhantering först..

Tack för fina bilder =)

Jag håller med.
En bild säger inte allt för det första och för det andra så är huvudsaken att ambitionen finns att skapa något fint och harmoniskt :)

Alla ni som känner att det inte "går": Det är just när man har den känslan som allt går på knas.
Inget skapas på en dag och ibland börjar man i fel ände, som gör att allt tar lite längre tid.
Hav tålamod och spendera mycket tid med er häst så kommer payback sen!

Li

Nu måste jag också få lägga mig i . Jag vidhåller dock att jag inte står på någon speciell "läras sida" Ja jag är djupt insatt i etologi och psykologi kring häst till att börja med..och jag måste få invända på några av dina punkter. Du visar en film när du och din häst arbetar i paddocken. Ja, för det är det jag ser. Ni tränar och din häst lyder dig att promenera över presenningar och pallar. Det jag ser är ren lydnad. Om än väldigt harmonisk och trevlig lydnad! Vad jag inte förstår är vad du vill visa med filmen som har med allmän NH att göra? Övningen är förvisso nyttig och stärker säkerligen era band..men fortfarande tränar du din häst att utföra det du önskar just då.

Kan du förklara mer ingående vad du menade med att du kommit si och så långt i NH:n med filmen och vad du vill förmedla att du gör med hästen? Jag förstod nämligen inte sambandet med den och det du talar och det andra ville se prov på.

Tack så mycket! :) alla, för snälla ord!

Detta är bara sidojobb som jag gör för att motivera honom och mig.
PNH har hjälpt mig att nå dit snabbare men har egentligen inte så mycket med PNH att göra.

Mvh Li

Rolig tråd att läsa:rofl: Tänk vad olika saker vi ser.
Jag tycker att det är mycket värt bara när människor vill ha en lekfull och öppen relation till sina hästar. Något som slår mig dock när jag tittar på bilderna och filmerna är att vid ridning ser hästarna inte ut att bära sig med bakbenen. Rätt så höga huvuden och sänkta ryggar. Det är naturligtvis underbart att kunna rida sin häst utan någonting på men jag undrar hur mycket ni tränar på att rida hästen så att det inte sliter så mycket.

Annika

Gracias minha amiga! :love:

Här kommer en äldre hoppbild.
Liberty och med en efterhängsen border som backup :D

Mvh Li
hopphopp.jpg

Nu måste jag också få lägga mig i . Jag vidhåller dock att jag inte står på någon speciell "läras sida" Ja jag är djupt insatt i etologi och psykologi kring häst till att börja med..och jag måste få invända på några av dina punkter. Du visar en film när du och din häst arbetar i paddocken. Ja, för det är det jag ser. Ni tränar och din häst lyder dig att promenera över presenningar och pallar. Det jag ser är ren lydnad. Om än väldigt harmonisk och trevlig lydnad! Vad jag inte förstår är vad du vill visa med filmen som har med allmän NH att göra? Övningen är förvisso nyttig och stärker säkerligen era band..men fortfarande tränar du din häst att utföra det du önskar just då.

Kan du förklara mer ingående vad du menade med att du kommit si och så långt i NH:n med filmen och vad du vill förmedla att du gör med hästen? Jag förstod nämligen inte sambandet med den och det du talar och det andra ville se prov på.

Kanske inte tillräckligt insatt egentligen, men påstår man att man "tränar hästen inom NH" så är man såkalrt lite fel ute, det är vi människor som tränar NH. Och kan såklart komma olika långt inom det.
På en skraj häst kan det vara nog så svårt att få den lita på sin människa tillräckligt för att gå över/mellan saker. Klaustrofobi och flyktinstinkter du vet.
Såg det som ett enormt framsteg när jag ens lyckades få pållen att gå och nosa på de läskiga sakerna i ridhuset.
Att kunna dirigera hästen med små signaler tycker jag också är rätt anmärkningsvärt, och att kunna styra varje liten rörelse/steg med precision, varje kroppsdel för sig.
Det är ju något man jobbar mycket med inom dressyr, men från marken kan det vara nog så anmärkningsvärt.

Har tränat lite sådär som du beskrev nu, och vi har kommit mycket närmre varandra:bow: Jag kan backa Ella på avstånd, skicka iväg henne och kalla tillbaka henne och så, inte bara följa efter alltså^^

Ett par bilder från hur långt vi kommit:D

Står snällt och väntar på "signal" för något nytt^^

Efter hindrena så vänder jag mig om direkt och Ella vänder också och kommer fram bredvid mig. Sen kan vi växla tempo (trava, skritta, stanna, backa) och om jag springer och tvärnitar, så stannar Ella lite framför mig och backar då tillbaka till min sida igen:P

Vad duktiga ni är :love:

När du känner att hon lyssnar och litar på dig får du lägga på mer motivation och inte tråka på samma saker. Araber är för smarta för att göra samma saker och är som en bordercollie, behöver mycket stimulans och motivation.

Fina nu är...

Mvh Li

Åh tack, va gullig du är:love: Jo, har bara testat att hoppa med henne två gånger hittills men vi ska testa lite annat också:D Ni får vara våra förebilder så länge:banana:

Jag tycker det är inkorrekt att lära hästen att stegra...

Hästen på bilderna i andra inlägget som stegrar så ser hästen skräckslagen ut...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 644
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka