PNH-uppvisning *blider*

Sv: PNH-uppvisning *blider*

Jättefina bilder och jag blev iaf inspirerad! Att hästarna inte ser överlyckliga ut tror jag beror på att dom ser och borde vara koncentrerade på vad ledaren säger:idea:
Jag tycker du valde bra bilder iaf på dom jag sett och jag önskade jag fick vara där och se:)

Gracias minha amiga! :love:

Här kommer en äldre hoppbild.
Liberty och med en efterhängsen border som backup :D

Mvh Li
hopphopp.jpg
Vilken härlig bild!

Bild 1: varför drar hon hästen i svansen :confused:

Bild 2: Varför sitter hon så för ??
På bild ett skulle jag tippa på att hon ryggar hästen genom att hästen ska ge efter för trycket när man drar i svansen:)

På bild två har jag ingen aning om.. hon kanske hamlade ur balans? eller nått..

Bild 1: Hon leder hästen bakåt i svansen. Vi lär också hästen att ledas med ett rep kring benet, handlar väl om tillit och följsamhet.

Bild 2: Att luta sig bakåt och ta fram benen betyder stopp, så jag gissar att hon gör en tvärnit ur nått som jag tror är trav.

Skuggi said it all!:banana:

Förresten ska nån av er PNHer åker till UK i Augusti? Vi har redan bokat hotell rummet!:bump:

Eftersom jag var där så kan jag säga att Skuggi har helt rätt.

Kanske inte hör till den här diskussionen men jag vill ändå visa en bild när jag hoppade min häst i lördags,
första gången i bara halsring.

TN_071103-167_B15_copy1024.jpg

Han hoppade av lite tidigt och större än han behövde, men vi jobbar på det.
Fick hem Parellis Dvd "JUMPING WITH CONFIDENCE" igår, så snart så...

Ja dom var jättefina och roligt att se så man får lite inspiration till att träna med sin egen häst:idea:

Va duktiga ni är när ni hoppar! Åh va fuskit den filmen skulle jag med vilja ha:)

Jag tänkte finns det ingen bildtråd där alla som tränar nh kan lägga ut sina bilder?

Var det du som köpte filmen av Åsa?

Häärlig bild!!

Jag råkade faktiskt hoppa barbacka i somras, och det gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle. Jag trodde man skulle ramla ner på manken och slå sig sönder och samman (så gör jag i sadel:angel:) men vi bara flöt över hur fint som helst :love:
Dock har vi inga bildbevis...

Gud vilken sötnos!!!!!

Vad är det för ras?
Hur länge har du haft han/hon?
Vad tycker du redan, LB eller RB?

Så kul för dig. Då förstår jag att du kan inte åka men vi kommer naturligvis tänkar på dig där! :bump: Men mest är jag SÅ anvandsjuk på Filosofi (säkert stavat fel) som ska till Colorado och rida i maj.:p:cry:

Tack så mycket! :bow: Dina ord värmer alltid.

Har inte varit här på Buke på ett par dagar men nu har ju du skapat en bildtråd, TOPPEN!!! Verkligen en kanon idé.

Japp det var det :D
Slog till på en gång, har funderat på den ett tag men inte riktigt känt att jag har haft råd, men begangnad så blev det ju en helt annan sak.

Ja, visst är han en gullis?
Det är en islänning, och jag har inte fått hem honom ännu.
(e: Forni frá Horni för de som kan islänningar)
Han är född i augusti och ska vara hos mamma tills han är 10 månader i alla fall. Tycker både jag och uppfödaren.
Har bara träffat honom en gång, men heelt klart LB, extrovert skulle jag tro :love:

När jag träffade honom var han knappt två månader och kom fram och ville gosa nästan direkt. Och när hans mamma gick iväg, så följde han först med, sen stannade han och tittade lääänge på mig...
Sen vände han och kom tillbaka till mig alldeles själv!! :love:
Då smälte jag :angel:

Första träffen:
lillebror

*ursäkta trådkapning* :o

Ja, visst är det bra? Har också köpt en av henne :angel:

Nu längtar jag till nästa helg, dvs nästa gång solen skiner på mig när jag leker med hästarna, då ska vi knäppa lite kort!
Roligt med en sån här bildtråd :bow:
Mer bilder!! :bump:

//eh, oj.. trodde jag var i den andra tråden... *skämmas*

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 491
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama