PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Det gick jätte bra med mitt "projekt" de 6ggr jag var dit.
Sedan började hon visa lite orenhet när de körde henne så de åkte in på klniken. Lösa benbitar i hasen, operation, vila 10v.
Sedan kör vi igång igen :bump:
Då är det vår och varmt :love:

Han rida ut en liten sväng och hon var så himla duktig! Men det finns energi i den där... :angel:

Ååå jag har hittat en nh tränare i värmland och hon är medlem i pnh :D

Nu gäller det bara att skramla ihop pengar hehe

ah! vad kul att du hittat nån som kan hjälpa dig!

lycka till

Jaa o han e tydligen bussig mot stona :D En oskuld som Majsa kan det ju vara bra för...*hehe*

KUL JessicaM, det var ju inte så farligt dyrt. Jag har varit på dyrare lektioner...

Kram på er alla o ha en trevlig lördagskväll;)

Har hållit på i flera timmar nu men får inte upp filmerna på Youtube *suckar*
Men jag ger mig inte, har ju lovat er film. Hoppas jag hinner före midnatt, måste ju hålla tidgränsen ;)

Vi också använder PNH på våra kalvar och även calf-Imprinting och det har gav resultalt. Oh även andra slags djur som älg...(finns i Savvy Times Okt 07).

Men seriöst, ta och titta up det med foal imprinting. Jag körde det med Chopper full ständigt och det gav riktig bra resultalt. Han var född RB men under dessa första 4 månader tyckte jag iallafall att jag kunde bygga upp och skapa det tryggheten han saknade. Och nu har jag en ganska fint LB Intro. Och vi vet att resten klara du med fölningen....he he precis som kalvar, NOT! Man är mycket mer nervös och fjantig med våra pållar.:angel:

Här har jag föl förbjud...:cry: Min man har sagt stop. Han känna mig så väl att ingen föl åker härifrån och det kanske räker med de jag har :angel:

Vad rider ni med för sadlar? :) Lite nyfiken bara ;)

*Håller tummarna på att det blir en liten filmsnutt iallafall* :)

jag rider i en simco sadel

efterridturfeb-09.jpg

Foto0007.jpg

Nu har jag fått in dem på Youtube! :bump:
Men nu har det gått över 1h och de är inte Live än, utan bearbetas fortfarande *suck*

Så god vänner, nu går jag och lägger mig och så får ni filmerna imorgon istället.
Då ska jag även försöka filma lite till, denna gång med stativ :o :angel: :D

Nu har jag fått in dem på Youtube! :bump:
Men nu har det gått över 1h och de är inte Live än, utan bearbetas fortfarande *suck*

Så god vänner, nu går jag och lägger mig och så får ni filmerna imorgon istället.
Då ska jag även försöka filma lite till, denna gång med stativ :o :angel: :D

Du kämpade på bra tycker jag :D Ser fram emot filmen imorgon eller till veckan, ingen press vettu :)

Re: Sv: PNH Tjatter - Part II

:rofl:
Du kämpade på bra tycker jag :D Ser fram emot filmen imorgon eller till veckan, ingen press vettu :)
Va säger du Jessica?:eek: Själv klart finns det press!! Vi vill ser den!;)

Ok Lotus, new day now.....BACK TO WORK!!!:p:D

Så kul att du hittat nån. Hoppas att ni kan jobba bra ihop.

Bett jag använder är olika för travaren har jag en tomthumb som så småning om ska bytas ut men jag rider han för sällan nu för tiden så jag har inte gjort nåt åt det...

För stoet har jag använt samma travaren men nyligen provat den som jag köpt åt min quarter och det är en 3 delat bett, en Myler Bit som kalles för "comfort". Den fick jag en väldigt possitiv reaktion från båda. Men jag rider i grimma mest tiden för han är fortfarande grön. Stoet är inte grön men hon rider med kroppen så äntligen kan jag rider hon med inget.

Chopper är ny inriden och i en grimman bara. har inte haft bett åt han än.

Men jag tror du måste hitta en bett som är mer fri med tungen. Troligen hon är mer RB. Det finns en hel del i SC om bett där. Riktig bra grej.

Sadelar har jag bara Parelli nu. Finns ingen annan för mig. :love::love::love:

Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Så kul att du hittat nån. Hoppas att ni kan jobba bra ihop.

Bett jag använder är olika för travaren har jag en tomthumb som så småning om ska bytas ut men jag rider han för sällan nu för tiden så jag har inte gjort nåt åt det...

För stoet har jag använt samma travaren men nyligen provat den som jag köpt åt min quarter och det är en 3 delat bett, en Myler Bit som kalles för "comfort". Den fick jag en väldigt possitiv reaktion från båda. Men jag rider i grimma mest tiden för han är fortfarande grön. Stoet är inte grön men hon rider med kroppen så äntligen kan jag rider hon med inget.

Chopper är ny inriden och i en grimman bara. har inte haft bett åt han än.

Men jag tror du måste hitta en bett som är mer fri med tungen. Troligen hon är mer RB. Det finns en hel del i SC om bett där. Riktig bra grej.

Sadelar har jag bara Parelli nu. Finns ingen annan för mig. :love::love::love:

Ja hon är allt en RB Extrovert hehe, men det ska de bli ändring på ;)

För tillfället så är hon ju så himla stark när vi rider så jag skulle vilja ha ett bra bett (snällt) som hon ändå lyssnar på.

Återgick ju till hennes gamla bett som hon är van men vi såg att hon inte alls gillar det bettet och så fort jag bara tog upp tyglarna så spännde hon sig. Så bort med det bettet.

Okej nu ska jag säga något men ge mig inte stryk nu okej :laugh: .
Hon gillar faktiskt pelhamsbettet.. Hon blir inte alls lika spänd och vi tuggar o tuggar på det :) Äsch ja vet inte riktigt hur jag ska göra här..

Jag tycker jag har kollat jätte mycket på sc sidan men har aldrig sett något om bett, måste gå in där nu o söka :D

:rofl: Men jag har ju kämpat massor!
I morse funkade inte mit jäkla internet :mad:

Men här kommer äntligen filmerna! Men jag varnar er, ni kommer att SOMNA :o

Titta på klippen i högsta kvalite, så kanske ni kan se något.
Först denna, tråkig, allt det roliga i trav och galopp och sideways kom inte med för då hade kamerna dykt.
http://www.youtube.com/watch?v=j97SIKy7794

Här hade kamerna bara hunnit sjunka lite i snön, söker ni mig så finns jag längst upp i bild. Rider först i grimma och repet, sedan sätter jag fast det så jag får två tyglar och slutligen i bara halsring.
http://www.youtube.com/watch?v=o2-nLq7wK1w

Nu ska jag iväg till stallet, tar med mig stativet idag och så får vi se om jag kan filma lite till :D

Hörreni pnh experter :D

Vad skulle ni ha gjort upp för träningsschema om ni vore mig hehe ;)

Jag hade tänkt såhär:

Marken

* 7 games

* Stanna på en tygel

* Ut och gå och använda transitions.

* Gå över upphöjda bommar

Hmm sen kommer jag inte på någe mer..

I sadeln

* Enbart skritta

* Stanna på en tygel

* Volter

* Träna på halter

Kan ni tillägga en massa åt moi :D

Oj, tack :o
Du somnade inte då?

Idag blev det tyvärr inget filmat, blev en 2h uteritt i stället. Underbart väder, minus 5 grader, massa galopp :love:

Tog lite bilder på pållen igår, jag kan lägga ut några av dem om ni vill, eller ni kanske är lessa på alla mina bildbombar hela tiden? :o :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 440
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar