Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina hästar äter bara hösilage och pyttelite betfor för att få ner mineralerna. Det klarar dem sig alldeles utmärkt på, men det beror ju också på vad du har för näring i grovfodret. Har du foderanalys på ditt grovfoder? Om du söker på nätet på foderstatsberäkning så kommer du till en sida där du kan räkna ut hur mycket foder din häst behöver, men då behöver du också en analys på ditt grovfoder.
En av mina hästar är också travare, har precis börjat rida in honom, men rider honom bara på parellis vis. Tycker att du ska köpa fler parellifilmer, om du har råd, och helt träna din din häst enligt PNH! Detta är mycket roligare för både dig och din häst, när du har kommit in i det helt!
Men Jessica? Har du kollat nåt på Parelli? Förlåt men du lyssnar ju inte på våra råd? Det spelar ingen roll vad vi har för raser, djuret är dessamma.
Hur länge har du haft hästen nu? Jag blir lite förtvivlad att du har pelhambett o inspänningstyglar på en häst du knappt känner. Vi i denna tråd gör inte sånt. Om du är helt nybörjare o inte känner till Parelli så spelar det ingen roll att vi försöker lära dig nåt genom att skriva här. Det är svårt att förklara utan att visa. Om du är riktigt intresserad så köp hans utbildningar.
Vill inte göra dig ledsen, vill bara hjälpa och jag tycker du ska skritta ut på hästen i ett vanligt bett utan inspänningstyglar några mil i veckan tills du o hästen känner varann. Hästen får bra motion o du lär dig njuta av relationen du får med den. Jag tycker inte man kan ta för givet att man ska kunna trava i den takt du vill mm Förstår du vad jag menar? Sen i vår kan du kanske börja trava lite smått, göra övergångar. Trava, skritta, trava några steg...Men det är längre fram.
Men det kanske du inte vill? Det är i allafall mitt tips, jag tror folk här i denna tråd håller med mig eller har jag fel? Jag skulle skriva likadant om du så hade en elefant eller kamel att rida på..
Kramkram
Bettet e inte lösningen...tro mig jag vet! Men det är därför du ska träna one rein stop och lateral flexion! Då har du mer kontroll!
Plus att man ska nog oxå helst göra sina seven games och lära känna pållen i fråga innan man hoppar upp. Skapa en relation mellan Er!
Om du är osäker så ska du söka mer information på savvy club! Där finns ALLT! Finns det inte där just det du letar efter så skriv till dem och fråga!
Sen lär du kanske kolla på Freestyle, där e ridningen från start! Så det e bara lätta på lädret och låta hjärnan expandera!
Får be om ursäkt då för att jag inte riktigt förstår Vad jag ska göra enligt pnh (förutom att bara skritta).
Allt detta är kanske inte är självklart att alla förstår. Då får jag väl vara trög då men så är det.
Jag måste ju göra någonting för att hon inte ska sticka med mig igen, och eftersom jag inte vet vad jag ska göra enligt pnh så blev det nytt bett och inspänningstyglar.
Bettet är ju inte ett elakt bett.
Vill ju verkligen lära mig det är ju därför jag frågar hela tiden, men jag tar till mig det du skrev....