PM WDS finns nu ute!

I

Instant

PM för World Dog Show finns nu på deras hemsida under fliken "För Utställare"!

Under 40 dagar kvar nu!:banana:

Sv: PM WDS finns nu ute!

Oh! 25 azawakher! :banana: närmare 100 salukis (fast de är inte lika intressanta att titta på...)
Snacka om att jag ska vara där i tid för att kunna titta noga :angel:

Jag kommer älska den här utställningen.

ÅÅÅHH!! spännande!! ska kika direkt!

vi ska dit med 3 st vovvar och det är 100 beaglar, 8 vita älghundar och 87 vita herdehundar :D ska bli så himmla spännande!!! :bump:

:bump: 54 jämtar ! det måste jag säga är rekordmånga för en SKK utställning... ja jag längtar oxå...

Själv ska vi möta 23 andra JUNIORTIKAR. :eek: :D

Roligt, spännande & nervöst med så många hundar. :laugh:

Haha, det var inte lite konkurrens det! Tänk att bli placerad i sin klass med så många hundar..
Tänk de som har hundarna som blir WW. Jäklar vilken upplevelse det måste vara...
En hund jag kände (tyvärr avliden nu) blev WW... Det är först nu som jag börjar inse att det nog var väldigt stort :D

Ja, självklart kommer kuperade att få visas... Varför skulle de inte få det?

För att det var ju tal om att man inte skulle få visa kuperade importerade hundar på svensk utställning, men eftersom att det handlade om världsutställningen antog jag att det var annorlunda. Men blev osäker.

kl

Kollade på filmen på hemsidan (:crazy:) och fick såklart syn på den snubben som är ganska stor inom utställningsaveln på schäfer i Sverige flänga runt med ett djur som såg ut som att den skulle göra nr 2 hela tiden..vad är det han heter nu igen? Någon?

Du får visa kuperat även på svenska utställningar. Dock måste hunden vara född innan 2008. Importerar du en kuperad hund som är född efter det får den inte ställas ut mer än en gång (och då bara för att få en bedömning, ej tävla om konkurrens).

Vet inte riktigt hur de skulle ha gjort om världsutställningen hade gått här nästa år ist. I år finns det ju som sagt var inga hundar födda 2008 som har möjlighet att deltaga.

Heter han inte fredrik steen? han dömde min vovve till BIS3 i ludvika den 29 mars :D

Vart hittade du denna video? :confused:

Glöm det, jag hittade den :)

kl

Kollade på filmen på hemsidan (:crazy:) och fick såklart syn på den snubben som är ganska stor inom utställningsaveln på schäfer i Sverige flänga runt med ett djur som såg ut som att den skulle göra nr 2 hela tiden..vad är det han heter nu igen? Någon?

Fredrik Steen (den tölpen...)
Men han dömer bara på Circuit(Rasspecial).
Men som jag sa till dig för ett tag sen, Nero kommer åka ut med huvudet före när han dömer. Och när det händer kommer jag tänka(som jag också sa till dig) "Se det positivt, min hund är hälsosam och följer rasstandarden".
Men OM Nero mot all förmodan går vidare-Ja då blir man ännu gladare och ser det som ngt Ännu positivare att någon Äntligen bankat in vett i skallen på honom/övriga schäfer domare!!!:devil:

:D

Senast ändrad:

Jag är så sur att vi inte ska dit, eller nej, jag är glad att jag har 2 hundar fortfarande, men ändå, jag hade sett fram emot att ställa på WDS...

Ser att det är 19 LH Weimaraner, faktiskt lite tycker jag, flertalet av dem ä säkert svenska (kan nog räkna upp iaf 15 som jag kan tänka mig ska dit och som är släkt med mina...) och "bara 91 KH weimaraner. För att skryta lite så när Loka blev SV så var det 52 stycken anmälda, hade väntat mig betydligt fler än 90 till en Världsutställning...
Men iofs, de som har W i USA och Australien flyger nog inte hit bara sådär...

Fredrik Steen (den tölpen...)
Men han dömer bara på Circuit(Rasspecial).
Men som jag sa till dig för ett tag sen, Nero kommer åka ut med huvudet före när han dömer. Och när det händer kommer jag tänka(som jag också sa till dig) "Se det positivt, min hund är hälsosam och följer rasstandarden".
Men OM Nero mot all förmodan går vidare-Ja då blir man ännu gladare och ser det som ngt Ännu positivare att någon Äntligen bankat in vett i skallen på honom/övriga schäfer domare!!!:devil:

:D

Ska du ställa ?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 833
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
876
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka