Heeeej den här gamla tråden

Jo det har nog gått bra!
Läser tredje året nu, tycker utbildningen är rolig och lätt,
den kräver verkligen inte 40 h i veckan.
Jag jobbar 2-3 dar i veckan och det funkar jättebra.
Nu gillar jag högt tempo, så det beror ju lite på hur man är som person
De stora orosmomenten för mig var ju dels boendefrågan och dels engelskabiten. Jag bor på Rackarberget och kommer bo kvar här hela utbildningen, finns inget studentområde som jag hellre skulle bo i.
Har vant mig vid standarden.
Engelskan har inte varit ett problem, jag har ibland försökt läsa den engelska litteraturen men har gett upp, så nu läser jag den inte längre om det inte är obligatoriskt, och det har inte varit nå problem att få bra betyg ändå. Vet dock inte om detta kan bli värre i 4-5an.
Nu har dom gjort om ramschemat så alla läser 5 år. Jag berörs inte av det och kommer sluta efter 4,5 om jag får ett jobb jag vill ha, vill inte plugga master "bara för att", jag vill ut och jobba! Kurserna är helt annorlunda också, så kan eg inte svara på kvaliteten eller så, det är 2a året de kör nya ramschemat. Dock vet jag att det är mer praktik schemalagt nu, man kör igång med anatomin tidigt vilket är en kul och mer praktisk bit, och det är mindre matte i utbildningen. Kurserna är inbakade i varandra så de är större, vilket gör att man läser ett ämne i taget, det gillas!
Och bil skulle jag ju absolut inte skaffa läste jag, haha.
Det blev bil för att kunna pendla till jobb, många gårdar ligger en bit bort.
Så nu kör jag bil varje dag