Plugga SLU Uppsala

@thoora Jag tycker att det blivit mer och mer självstudier med åren, de första året gick vi ofta 9-16 men nu sista tiden (ja i våras och förra hösten då eftersom jag skriver exjobb nu) har vi varit lediga 1-2 dagar i veckan.
Vi har inga tentor på helger heller och det tycker jag är så himla skönt!

Åh så mycket jag håller med om här! Mest om ekonomerna ;)

När det gäller bussar är Flogsta bättre än Studentstaden/Rackarberget. Jag cyklar utan problem från Floggan (30-40 minuter beroende på med eller motvind)och har dessutom flera bra mataffärer nära (en på krypavstånd och två stora 5 minuter med cykel).

Oki Flogsta alltså. Vet du om alla lgh håller samma standard eller finns det fräschare?
Är det dumt att bosätta sig runt Kvarnjärnet (väktargatan/djäknegatan) med tanke på vart skolan ligger?
Ser ut som att det är närmre city? Vore ju najs å kunna gå hem på nätterna eller så :p

Varje kväll kl 22. Flogstaskriken. Glömde skriva det. Jag är inte själv uppsaladian, men har en dotter som är, dock undviker hon Flogsta. Dottern är f.ö EoD'are och hon har siktet inställt på en master på LIU och sen kanske arbete eller mer studier utomlands och jag tror en tanke är arbete med djur i afrika.

Oki Flogsta alltså. Vet du om alla lgh håller samma standard eller finns det fräschare?
Är det dumt att bosätta sig runt Kvarnjärnet (väktargatan/djäknegatan) med tanke på vart skolan ligger?
Ser ut som att det är närmre city? Vore ju najs å kunna gå hem på nätterna eller så :p

Kvarngärdet ;)

Då får du byta buss. Det är krypavstånd från "stan".

Varje kväll kl 22. Flogstaskriken. Glömde skriva det. Jag är inte själv uppsaladian, men har en dotter som är, dock undviker hon Flogsta. Dottern är f.ö EoD'are och hon har siktet inställt på en master på LIU och sen kanske arbete eller mer studier utomlands och jag tror en tanke är arbete med djur i afrika.
Låter väldigt spännande!
Hmm.. måste nog fundera på Flogsta.
Jag älskar röjj, men är ju där för studierna och den kombon slutar sällan lyckligt.. iaf inte för mig.

@Hagens_Zorba Jag som bor i Floggan måste lägga in en protest här. Det är inte långt från stan, cyklar på 10-15 minuter. Flogstavrålet i och för sig men de skriker faktiskt inte så länge och inte varje kväll. De enorma fördelarna med Flogsta är ju direktbuss till Ultuna (två att välja på idag så de går ofta!), extremt nära till Ica Supermarket och bra bussförbindelser från stan.

Det är dessutom stor skillnad på höghusen och låghusen. Här där jag bor, i låghusen, är det många som till exempel har barn och går inte ens att jämföra med höghusen, som dessutom bara har korridorsrum och små ettor. Jag bor i en trea. Klart att folk festar på helgen även här men jag stör mig sällan och då är jag extremt lättstörd ;)

Jag är uppvuxen i området kring Kvarngärdet. Att cykla till stan därifrån tar 10 minuter, att cykla till ultuna 40.

Om man inte vill ligga med många ekonomer, ;)

skrattar.gif

Flogsta är kraftigt deprimerande, och det absolut sista stället jag skulle välja i Uppsala :nailbiting: :wtf: :yuck:
Skulle satsa på Ulleråker, eventuellt Lilla Sunnersta om jag skulle börja plugga på SLU nu.

@Hagens_Zorba Jag som bor i Floggan måste lägga in en protest här. Det är inte långt från stan, cyklar på 10-15 minuter. Flogstavrålet i och för sig men de skriker faktiskt inte så länge och inte varje kväll. De enorma fördelarna med Flogsta är ju direktbuss till Ultuna (två att välja på idag så de går ofta!), extremt nära till Ica Supermarket och bra bussförbindelser från stan.

Det är dessutom stor skillnad på höghusen och låghusen. Här där jag bor, i låghusen, är det många som till exempel har barn och går inte ens att jämföra med höghusen, som dessutom bara har korridorsrum och små ettor. Jag bor i en trea. Klart att folk festar på helgen även här men jag stör mig sällan och då är jag extremt lättstörd ;)

Spridda skurar alltså! Vet du om det är hög lr låghus i området Hamberg? Det är det som ligger längst "in".

Spridda skurar alltså! Vet du om det är hög lr låghus i området Hamberg? Det är det som ligger längst "in".

Hamberg är låghusen, höghusen tror jag tillhör ett annat bolag. Skulle inte kalla Flogsta deprimerande, däremot nära till naturen! Allt beror ju på vad man vill ha. Jag gillar att ha nära till affär och bra bussförbindelser mer än att ha nära till skolan.

Hamberg är låghusen, höghusen tror jag tillhör ett annat bolag. Skulle inte kalla Flogsta deprimerande, däremot nära till naturen! Allt beror ju på vad man vill ha. Jag gillar att ha nära till affär och bra bussförbindelser mer än att ha nära till skolan.

Nära mataffär och bra bussförbindelser prioriteras högt.
Nära skolan är ingen av studenthusens områden tyvärr.

Har stått där i 8 år och i dom andra i två dar, så ja det skulle jag säga :)

Ja men dåså, då är det ju bara att välja och vraka!
Blodstenen ligger på Eriksberg och är väl ungefär som Flogsta låghus fast utan höghusen (alltså färre studenter). Känner dock ingen som bor där. Annars finns affärer och en buss till skolan.
Studentstaden/Rackarberget är mer centralt men har sämre affär och ingen direktbuss - sämre med bussar överhuvudtaget faktiskt. Vad jag har sett är det inte heller någon jätterolig standard, men varierar säkert. Djäknegatan hade jag tyckt var för långt bort, då behöver man igenom hela stan för att komma till SLU.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske... 2
Svar
23
· Visningar
4 296
Senast: tex
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka