Plötsligt illamående?

Emuliiaa

Trådstartare
Igår åt jag och sambon middag - lax och sallad gjord på bl.a tomat, gurka, fetaost och melon. Han mår bra men när vi skulle sova började jag må illa. Medan han somnade låg jag vaken och vred mig och gick tillslut upp och kräktes. Lade mig igen, mådde mer illa, kräktes igen. Efter det somnade jag en stund men vaknade igen och gick upp för att kräkas.

Nu när jag vaknat mår jag helt ok, känner mig bara lite tom i magen. Någon som varit med om liknande? Lax och sallad har vi ätit hundra gånger så fattar ingenting. Om något av det varit dåligt borde väl sambon också mått dåligt?

När jag har blivit matförgiftad så har det tagit längre tid än några timmar. Kan du ha ätit något dåligt till lunch?

Jag och min man åt samma sak till middag igår, idag vaknade jag och hade ont i magen, åkte till jobbet och fastnade sedan inne på toaletten, fick be min man komma och hämta mig.. Väl hemma drack jag lite Proviva och gick och la mig några timmar, vaknar och känner mig helt tom inuti.
Mannen var fortfarande helt opåverkad!

Ingen aning om vad det var, en lätt matförgiftning?, det gick snabbt över iallafall, tack och lov!

Ni kan ju ha plockat upp lite kräksjuka också, det går på nästan alla förskolor i mitt område så det är bara en tidsfråga innan man får det ävkliga viruset på sig!

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Kilauea
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 381
Senast: Brandgul
·
Småbarn Nu har det hänt tre gånger på en månad att dottern kräkts på natten. Hon är inte sjuk och mår inte dåligt i övrigt. Hon kräks aldrig...
Svar
5
· Visningar
10 255
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Nu behöver jag lite bollplank och nej gravid är jag inte :-) I söndags hade jag ont i hela huvudet. Brukar inte ha det så ofta utan har...
Svar
8
· Visningar
4 697
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama